Wat voor gezichtsverzorging moet ik gebruiken als man voor een betere huid?

Ik ben sinds kort gestopt met blowen en roken maar ik heb nog steeds wallen onder mijn ogen en die gezichtsuitdrukking alsof ik gewoon moe of stoned ben.

En ik vroeg me af wat ik hier aan kon doen?
Ik ben van plan om een gezichtsverzorgings product te kopen om wat frisser eruit te zien en dat je echt verschil ziet in mijn gezicht maar ik heb geen idee wat ik moet kopen en waar ik op moet letten.

Dus nu mijn eindvraag. Wat voor product moet ik halen of bij wie kan ik voor meer informatie vragen

-Ik drink ruim 2 tot 3 liter water (alleen water)
-ik ben gestopt met roken en blowen
-ik sport 5 dagen in de week (fitness)
-ik ben 21 jaar oud

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.5K
Ritsuka
7 jaar geleden
Ga eens naar een schoonheidsspecialist. Die kan je adviseren over de juiste reiniging en verzorging.
Je bent al goed bezig, ik neem aan dat je verder ook gevarieerd eet met voldoende groente en fruit. Heb je echt dikke wallen? Of is de huid alleen paarsig? Dat paarse is gewoon dunne huid, kun je niks aan doen. Je kunt er concealer op doen.

Antwoorden (1)

Huidverzorgingsproducten zijn geen wondermiddeltjes. De beste huidverzorging haal je uit een gezond, gevarieerde voedingspatroon, waarbij roken en alcohol niet past. Er zijn wel gevallen waar huidverzorgingsproducten een steentje bij kunnen dragen aan het herstel, maar ook kunnen deze de klacht verergeren. Wallen kunnen deels verwijderd worden door lymfedrainage, wat uitgevoerd kan worden door de schoonheidsspecialist en ook kan zij/hij je zelf leren hoe dat te doen. Maar wallen bestaan dikwijls grotendeels uit vet, dat vet kan alleen verwijderd worden door plastische chirurgie.
Ook worden donkere kringen vaak aangezien voor wallen, om deze te verminderen is het verstandig naast het drinken van water, te zorgen voor een goede nachtrust en ook gezond en gevarieerd te eten. Hierbij kan een oogcrème soms aan het herstel/verbetering bijdragen. Het verschil tussen een kring en een wal kun je voelen, een wal voelt als een kussentje, terwijl een kring niet terugveert als je er zachtjes op drukt. Wil je een oogcrème gaan proberen, koop dan bijvoorbeeld de Men Q10 Effect Eye Fluid van het Kruidvat, prima product om je huid te ondersteunen tijdens het herstel.
Vaak doen de goedkopere producten niet onder aan de dure merkartikelen, wat betreft de huidverzorging, het is dus prima met een betaalbaar product te beginnen.