Hoe kan ik het beste ERG lang haar krullen?

Ik heb erg lang haar, namelijk ongeveer 90cm lang. Mijn haar is steil. Ik heb nog totaal geen ervaring met krull- of steiltangen maar over een maand heb ik een groot feest en wil graag mooie krullen in mijn haar die wel de hele dag in blijven zitten. Moet ik al eerste mijn haar wassen, er mousse inmasseren, laten drogen en daarna een protective-dingetje in smeren tegen het breken van je haar door de hitte?
Echter wil ik een goedkope krulltang kopen, aangezien ik het maar 1 keer nodig heb. Kan iemand me aanraden welke krulltang het beste is voor erg lang haar en welke haarproducten ik het beste kan gebruiken voor een lang krulleffect?
Groetjes,
Julia

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.8K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
waarom ga je die dag niet naar een kapper voor die krullen?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ben benieuwd naar de antwoorden. Ik heb zelf ook erg dik en lang haar, maar krullen willen er niet inblijven hoor. Let wel op dat je je haar niet diezelfde dag moet wassen. Dan is het te zacht en valt de krul er nog sneller uit. ( haarlak helpt bij mij ook niet)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@Cynlover: Is het dan aan te raden om de avond ervoor te wassen en er alvast mousse in te smeren? @Pelle: Ik wil het zo goedkoop mogelijk houden, en daarnaast moet ik het al heel vroeg hebben, dus liever dat ik dan zelf met behulp van een vriendin al vroeg in de ochtend doe.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik zou rondvragen en dan een goed krulapparaat van iemand lenen ipv een goedkope kopen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hm, inderdaad. Hopelijk kan ik dan iemand vinden. Maar is een krulltang van rond de 30 euro slecht of ok?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja de avond ervoor wassen is prima. De mouse ter bescherming van de hitte zou ik vlak voor het krullen doen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Misschien kun je een thuiskapster vinden die vroeg kan komen, dit hoeft helemaal niet duur te zijn want ze hoeft niet te knippen. Voor 30 euro moet dat makkelijk kunnen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Is het echt maar 30 euro?! Goede tip, dankjewel! Dan ga ik die optie ook zeker overwegen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb geen idee maar bij mobella (bijna landelijke organisatie) kost het knippen thuis 15 euro, ik kan mij niet voorstellen dat krullen zetten duurder is dan 30. Bel ze eens: http://www.mobella.nl/ http://www.mobella.nl/prijsacties

Antwoorden (4)

Het beste kun je eerst een versteviging je haar doen en daarna papillotten in je haar draaien,hier kun je mee slapen en de volgende ochtend uithalen,je hebt dan een goede stevige krul die lang blijft zitten.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het wordt dan toch erg pluizig aan de bovenkant? Ik wil namelijk geen uitgekamde krullen... en ik zou dan niet ermee kunnen slapen denk ik en zelfs niet een breed/groot genoeg papillotten kunnen vinden aangezien me haar ongeveer 1meter lang is. Die valt er niet omheen te wikkelen denk ik
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dit is de gezondste manier van krullen voor je haar, je haar beschadigd niet als je de papillotten of krulspelden goed indraait, dus vanaf de punten. Een krultang is minder effectief en beschadigd je haar, dat wil je vast niet met je lange lokken. Ermee slapen is wat lastiger, maar dat kun je oplossen door een zacht kussen bovenop je normale kussen te leggen waar je helemaal inzakt. En dan nog iets... wie mooi wil zijn...
Zoek naar een oplossing zodat je ermee kan slapen, dat is het beste voor de gezondheid van je haar. Het gaat niet pluizen als je de papillotten er rustig uitdraait en je haar daarna met een grove kam kamt. Maak de strengen die je om de wikkels draait niet te dik, je hebt dan wel meer verpakkingen papillotten of krulspelden nodig, maar krijgt een mooier resultaat, dat lukt ook met haar van een meter lang. +
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dank je crea. Nee vs het wordt niet pluizig,je moet als de papillotten eruit zijn alleen niet met een borstel door je haar gaan,maar met een hele grove kam of met je vingers door je haar gaan.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Vergeten: Vroeger deed men papillotten maken van strookjes van een oud laken of kussensloop en als het strookje per streng haar opgerold was er dan één knoop in leggen,dan voel je helemaal niets als je gaat slapen.
Ik weet niet hoe dik je haar is? Bij zwaar lang haar zal de krul nooit de hele dag blijven zitten, het gaat dan namelijk uitzakken..ik denk zelfs bij alle lange haar soorten.
Je kunt ook met een StyleTang krullen maken je laat hem warm worden en rolt het er om heen.
Maar als je noch een StyleTang of krultang hebt maakt het eigenlijk niet uit welke je koopt, alleen is het wel aan te bevelen om het een keer van tevoren te gebruiken zodat je kunt zien hoe het valt.
En op YouTube heb je veel ervaringsfilmpjes van style en krultangen om te zien of ze ook doen wat ze beloven..maar ik vrees dat het ideale in deze bijna niet te bereiken is
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Toen ik vroeger lang haar had deed ik het natte haar vlechten en ging ermee naar bed.
Smorgens maakte ik het haar los en ik had de krullen en golven die ik wilde.
Als ik wat meer volume wilde dan maakte ik meerdere vlechten.
Goede shampoo gebruiken dat is wat wel nodig is bijvoorbeeld Andrelon voor een stevige krul.
Houd er wel rekening mee dat de krul golf afhankelijk is van je haardikte.
Succes ermee.
10 jaar geleden
Op Youtube kijken is zeker een goede tip ik kijk graag naar de tutorials van Luxyhair. Bijvoorbeeld de video How To: Perfect Curls of How To: Mermaid Waves. Kijk gewoon eens rond op hun pagina. Voor de rest is mijn tip om geen crèmespoeling te gebruiken, dan blijft de krul langer zitten