Hoe kan ik het beste ERG lang haar krullen?

Ik heb erg lang haar, namelijk ongeveer 90cm lang. Mijn haar is steil. Ik heb nog totaal geen ervaring met krull- of steiltangen maar over een maand heb ik een groot feest en wil graag mooie krullen in mijn haar die wel de hele dag in blijven zitten. Moet ik al eerste mijn haar wassen, er mousse inmasseren, laten drogen en daarna een protective-dingetje in smeren tegen het breken van je haar door de hitte?
Echter wil ik een goedkope krulltang kopen, aangezien ik het maar 1 keer nodig heb. Kan iemand me aanraden welke krulltang het beste is voor erg lang haar en welke haarproducten ik het beste kan gebruiken voor een lang krulleffect?
Groetjes,
Julia

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste kun je eerst een versteviging je haar doen en daarna papillotten in je haar draaien,hier kun je mee slapen en de volgende ochtend uithalen,je hebt dan een goede stevige krul die lang blijft zitten.

Ik weet niet hoe dik je haar is? Bij zwaar lang haar zal de krul nooit de hele dag blijven zitten, het gaat dan namelijk uitzakken..ik denk zelfs bij alle lange haar soorten. Je kunt ook met een StyleTang krullen maken je laat hem warm worden en rolt het er om heen. Maar als je noch een StyleTang of krultang hebt maakt het eigenlijk niet uit welke je koopt, alleen is het wel aan te bevelen om het een keer van tevoren te gebruiken zodat je kunt zien hoe het valt. En op YouTube heb je veel ervaringsfilmpjes van style en krultangen om te zien of ze ook doen wat ze beloven..maar ik vrees dat het ideale in deze bijna niet te bereiken is

Toen ik vroeger lang haar had deed ik het natte haar vlechten en ging ermee naar bed. Smorgens maakte ik het haar los en ik had de krullen en golven die ik wilde. Als ik wat meer volume wilde dan maakte ik meerdere vlechten. Goede shampoo gebruiken dat is wat wel nodig is bijvoorbeeld Andrelon voor een stevige krul. Houd er wel rekening mee dat de krul golf afhankelijk is van je haardikte. Succes ermee.

Op Youtube kijken is zeker een goede tip ik kijk graag naar de tutorials van Luxyhair. Bijvoorbeeld de video How To: Perfect Curls of How To: Mermaid Waves. Kijk gewoon eens rond op hun pagina. Voor de rest is mijn tip om geen crèmespoeling te gebruiken, dan blijft de krul langer zitten

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100