Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik het beste ERG lang haar krullen?

Ik heb erg lang haar, namelijk ongeveer 90cm lang. Mijn haar is steil. Ik heb nog totaal geen ervaring met krull- of steiltangen maar over een maand heb ik een groot feest en wil graag mooie krullen in mijn haar die wel de hele dag in blijven zitten. Moet ik al eerste mijn haar wassen, er mousse inmasseren, laten drogen en daarna een protective-dingetje in smeren tegen het breken van je haar door de hitte?
Echter wil ik een goedkope krulltang kopen, aangezien ik het maar 1 keer nodig heb. Kan iemand me aanraden welke krulltang het beste is voor erg lang haar en welke haarproducten ik het beste kan gebruiken voor een lang krulleffect?
Groetjes,
Julia

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.8K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
waarom ga je die dag niet naar een kapper voor die krullen?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ben benieuwd naar de antwoorden. Ik heb zelf ook erg dik en lang haar, maar krullen willen er niet inblijven hoor. Let wel op dat je je haar niet diezelfde dag moet wassen. Dan is het te zacht en valt de krul er nog sneller uit. ( haarlak helpt bij mij ook niet)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@Cynlover: Is het dan aan te raden om de avond ervoor te wassen en er alvast mousse in te smeren? @Pelle: Ik wil het zo goedkoop mogelijk houden, en daarnaast moet ik het al heel vroeg hebben, dus liever dat ik dan zelf met behulp van een vriendin al vroeg in de ochtend doe.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik zou rondvragen en dan een goed krulapparaat van iemand lenen ipv een goedkope kopen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hm, inderdaad. Hopelijk kan ik dan iemand vinden. Maar is een krulltang van rond de 30 euro slecht of ok?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja de avond ervoor wassen is prima. De mouse ter bescherming van de hitte zou ik vlak voor het krullen doen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden