Henna over chemisch haar?

Ik heb mijn haren 3 weken geleden rood geverfd met gewone haarverf. Omdat dit snel vervaagt wou ik hierover Henna zetten, mijn haren waren donkerbruin ik heb ze eerst opgelicht en daarna rood geverfd. Nu heb ik een paar testplukjes gemaakt en het lijkt alsof de pure henna heel het chemische haarverf uit het haar trekt en dus geen laagje eromheen legt. Ik heb de merken van Hooy en it's pure al geprobeerd. Daardoor word het testplukje heel licht van kleur zonder ook maar iets van rood erin. Ik heb meerdere plukjes gemaakt met verschil van 3 uur tot 12 uur laten inwerken en niks helpt.
Het merk henne color pakt wel, alleen zitten hier weer andere ingredienten doorheen, en weet ik dus niet of dit ook wel zo gezond is voor het haar.
Hoe kan dit zo gebeuren? en wat kan ik nog meer proberen?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Probeer gewone henna die los te koop is bij een echte drogist . Zonder merk of toevoegingen . Maar geen garanties . Heel verstandig eerst een proef stukje .

Antwoorden (1)

Dit zou zonder problemen moeten lukken, maar het kan dat je siliconenresten in je haar hebt zitten die de ontwikkeling van de henna belemmeren, deze siliconen komen bijvoorbeeld uit je shampoo (vooral 2 in 1 shampoo zit er vol mee), of stylingproducten. Dit kun je verwijderen door je haar te spoelen met azijn.
Hou er wel rekening mee dat je nooit precies weet hoe de kleur uit gaat vallen en dat de kleur nog dagen nodig heeft om het uiteindelijke resultaat te bereiken bij het gebruik van henna.