kan het mogelijk zijn dat henna gekleurd haar kan smelten wanneer je erover gaat met chemische verf?

Ik gebruik al 1,5 jaar de caca rouge henna van Lush. Ik wil er graag een ander kleurtje over laten zetten maar met chemische verf. Ik heb al op internet wat rond gezocht maar las enkele horrorverhalen dat het haar kan smelten en dit heeft mij toch wat panisch gemaakt. In de henna van lush zitten ook geen metaalzouten dacht ik!

In bijlage een foto over de ingrediënten.

Bedankt!

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (1)

Dat is heel goed mogelijk, het ligt eraan hoeveel je haar kan hebben. Maar de kans dat het fout gaat is ook best groot omdat het een reactie geeft met de ammoniak juist doordat het natuurlijke producten zijn, best wel veel henna is namelijk natuurlijk. Ik raad het je in ieder geval niet aan, probeer je haar uit te laten groeien.