Hoe krijg ik kleurspoeling verf meteen uit mijn haar?

Oke ik heb 2 weken geleden mijn haar geblondeert maar er zat een heel heel kleine oranje gloed in. Dus ik dacht ik gooi er een spoeling in zodat ik nog over straat kan met normaal haar. Nu mn haar wat herstelt is wil ik nu die kleurspoeling eruit halen en dus het blonde haar weer fixen. Hoe krijg ik in een keer een kleurspoeling eruit? Veel zeggen antiroos shampoo maar dan moet ik het duizend keer wassen.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
8.5K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Blonderen . Of ga naar de kapper maar neem je portemonnee mee . Op geblondeerd haar pakt( precies zoals Crea al mooi Antwoord ) onvoorspelbaar goed of slecht. Zelfs ketchup kan je haar dan al ( vaak) rood kleuren . Berucht is het wassen met zilver shampoo dat kan eindigen in blauw haar ( nu wel in )
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Bedankt voor de reacties ! En ja ik zag die color remover al op internet voorbijkomen, maar wist niet of dat wel percies zou werken op een kleurspoeling. ik heb trouwens zo'n 2-3 dagen met dat blonde haar rond gelopen en toen pas weer terug geverft. Dus ik heb even gewacht maar bedankt voor de tips waardeer ik zeer. Ik zal het uitproberen.

Antwoorden (1)

Dat zal niet in 1 keer lukken, doordat je je haar hebt geblondeerd. Tijdens het blonderen gaan je haarschubben openstaat, zodat de blondering in je haar kan komen om kleur te verwijderen. Normaal gesproken gebeurd dat ook met verven, maar dan worden de schubben als het proces klaar is weer gesloten, tenzij het haar beschadigd is, dan sluiten zij zich maar gedeeltelijk. Tijdens het blonderen krijgt je haar een flinke optater, waardoor het tijdens de behandeling al beschadigd en de schubben daardoor niet goed sluiten, hierdoor zal de kleuring die over het geblondeerde haar hebt gezet, bedoeld of onbedoeld in het haar trekken. Dat heeft tijd nodig om te slijten. Head & Shoulders kan wel de kleur sneller laten slijten, als je het juist aanbrengt:
Breng de shampoo op droog haar aan,
laat dit een kwartiertje intrekken en spoel het vervolgens uit.
Dit kun je meerdere keren achter elkaar herhalen.
Verder bestaat er nog een product dat de kleur uit je haar haalt, maar pas op, als je je haar daarna weer eens wil kleuren, komt de kleur die je eruit hebt gehaald soms weer terug, wat de kleur totaal anders kan doen uitvallen, dan de bedoeling was. Dit product heet Delor colour remover en is er in een donkere en lichte variant. Het kruidvat heeft soort gelijk product op de markt gebracht, maar dat schijnt minder goed te werken. Ook dit product werkt meestal niet in 1 keer en zal je dus moeten herhalen.