Een toner, ook wel tonic of lotion genoemd, zijn bedoeld om de laatste restjes vuil van je gezicht te verwijderen, de huid te verfrissen en tot slot de poriën te sluiten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Thnx voor je antwoord! x

Andere antwoorden (1)

Het woord toner wordt op verschillende manieren gebruikt. Je vraag staat onder verzorging.

Een toner is dan een huidverzorgings product (een net vettige vloeistof) die laatste restjes vuil weghaalt en de poriën zo open zet.

Toegevoegd na 4 minuten:
Dr Jetske Ultee adviseert de volgende producten in deze volgorde voor een optimale huidverzorging.

Cleanser (weghalen make-up)
Toner (schoonmaken restjes(
Exfoliant (is zuur en verwijderd dode huidcellen)
Moisturizer (brengt vocht in)
Zonnebrandcrème (beschermt huid tegen UV)

Je moet heel wat producten in huis hebben voor een mooi glad appelhuidje ;o)

Toegevoegd na 6 minuten:
klein foutje: ik zeg net vettige vloeistof, maar bedoel een niet vettige vloeistof. Zoals Crea aangeeft wordt dat ook wel een tonic of lotion genoemd, hoewel een lotion ook vettig en vochtinbrengend kan zijn. Een toner is echt bedoeld om te reinigen en te verfrissen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nog een foutje, de poriën worden niet geopend, maar juist gesloten door de toner, een lotion is ook niet vet en vocht breng je er ook niet mee in, anders zou je vollopen tijdens het douchen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En in de context van printen is een toner een poeder dat gebruikt word in laserprinters (in plaats van bijvoorbeeld inkt).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@martijn: Dat is niet de context van de vraag, zie categorie! @Crea: Goede opmerking, maar dit bedoel ik ook niet zo. Huidverzorgingsproducten kunnen poriën in de huid niet zomaar open of dicht zetten. Een porie is een huid opening waarin een haartje zit. Naast de opening voor de haar is de functie om zweet af te voeren. Het is onmogelijk dat hier water door naar binnen gaat, ook niet als je in bad zit. Eventuele rimpelingen als je lang in bad zit komen niet door het vollopen van de huid door water, maar door water in de dode hoornlaag. De huid zelf is ondoordringbaar voor water. Bij zweet kan er wel water uit, niet er in. Zo'n porie kan wel verstopt zitten met vuil dat achter blijft nadat je bijvoorbeeld foundation op hebt gedaan. Na schoonmaak kan je de laatste restjes weghalen met een toner. Dat bedoel ik met open staan. Inderdaad niet dat de porie zelf open komt te staan. Dat lotion niet vettig is zeg ik toch? Vochtinbrengende cremes zijn dat meestal wel, maar dat zijn geen toners (zie stap 4 in mijn antwoord). Deze moisturizers brengen overigens ook niet echt vocht in de huid. Want die is ondoordringbaar. Ze zorgen meestal voor een vettig laagje dat de huid wel soepel houdt en niet droog aanvoelt. Natuurlijk zullen de reclamejongens (en dames) stug blijven volhouden dat er water in de huid komt. Ik beweer niet dat je geen vochtinbrengende creme moet gebruiken, maar geef er geen grof geld aan uit.