Hoe komt het dat na een kleuring mijn haar rapper vet is, lijkt ?

ik laat al zeker een twintig jaar mijn haar kleuren bij de kapper. Nu heb ik een andere kapper , en na die kleuring is mijn haar ineens vettig. Ik heb van mezelf droog haar en door de kleuringen is dat nog droger geworden. Nu door deze kleuring heb ik precies ineens een vettig laagje rond mijn droog haar. Het hangt in slierten , dit heb ik nog nooit gehad. Hoe komt dit ? En wat er tegen te doen?

Antwoorden (1)

Na een kleuring kan het zijn dat je haar sneller vet wordt omdat de kleurstof de schubben van je haar beschadigt. Hierdoor wordt de haarstructuur veranderd en kan het haar sneller vet worden. Probeer je haar te verzorgen met een goede shampoo en conditioner.
Bronnen:
5 maanden geleden