Is het beter voor je huid het zo min mogelijk te wassen?

Als ik bijv. de hele dag thuis zit en ik doe geen makeup op, wil ik mijn gezicht niet spoelen met water. Alleen ogen is voldoende. Al dat kalk ik het water...

Weet jij het antwoord?

/2500

Nee, het is juist goed om je huid te wassen. Je wilt niet weten hoe veel vuil er op je gezicht komt in een dag. Gebruik lauw-warm water om je gezicht goed te wassen en dep daarna droog. Gebruik één of twee keer per week een face wash en zorg ervoor dat je je make-up er elke dag afhaalt! Toegevoegd na 30 seconden: Over kalk hoef je je geen zorgen te maken.

Over het kalk hoef je je geen zorgen te maken, het is juist belangrijk om je huid te reinigen. Ook als je geen make-up draagt. Reinigen doe je niet met alleen water maar met een facewash of cleanser, hoe je het ook noemt. Je kunt niet zo snel te vaak reinigen maar wel te agressief! Ga op zoek naar een hele zachte facewash en gebruik die in de morgen en in de avond, en als je make up draagt, haal dan eerst je make up eraf met een make up remover, bijvoorbeeld een miccelair water of reinigingsdoekjes. En reinig je gezicht daarna nog met een facewash, pas dan reinig je je huid daadwerkelijk, en dat doe je niet als je er nog make up op hebt zitten. En ga NOOIT slapen met make up, ook niet met oog make-up!

Nee. Het beste is om het 2x per dag te reinigen: niet meer en niet minder. Doe dat dan niet met alleen water maar ook met een goede reiniging. Overige informatie: Neem trouwens niet die doekjes waarmee je jouw make-up er zo af kan vegen want dat spul is vaak erg chemisch en die stoffen blijven dan allemaal op je huid zitten. Neem een goede reiniging. De reinigingen van Cenzaa, waar ik zelf een uitstekende ervaring mee heb, zijn erg fijn. Ze zijn natuurlijk en reinigen je huid door slechts een grote druppel per keer te pakken, het in te smeren over je gezicht en het er vervolgens weer eraf te wassen met water. Ze zijn wel duur maar je doet er dan ook een paar maanden mee; goedkoop is duurkoop. Toegevoegd na 32 minuten: Sorry voor het foutje: '...en het er vervolgens weer af te wassen...' moet het zijn.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100