de rand onder mijn oog is dik, hoe komt dit?

Vannochtend werd ik wakker en was de rand onder mijn rechteroog dik. Ik zou niet weten wat het is en het lijkt op een wal, maar ik heb meer dan 8 uur geslapen en ben juist vroeg naar bed gegaan. Ook heb ik eigenlijk nooit op deze manier wallen. Het ziet er niet uit en ik wil graag weten of dit wegtrekt en wat ik eraan kan doen. Het jeukt niet en ziet er ook niet rood uit.

Bedankt voor de hulp

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
tinus1969
8 jaar geleden
Ga hiermee naar de huisarts; die kan het ZIEN. Al het andere is onbetrouwbaar. Dit klinkt als ontstoken traanklier (onschuldig) maar het kan ook conjunctivitis zijn (niet zo onschuldig).

Antwoorden (1)

Misschien heeft er een mug geprikt?
Of er zit misschien een bultje onder?
Als het goed is trekt dit wel weg, heb het zelf ook wel eens gehad en ging de volgende dag weer weg.
Als je er wat vaseline opsmeert kan het wat sneller weggaan.

Groetjes
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Sorry, maar een min van mij. Vaseline houdt het vocht vast, wat zeker niet de bedoeling is bij het oog dat een zwelling vertoont.
Wat is ook mis in je antwoord is: Ga naar een arts, deze kan een diagnose stellen en op basis daarvan een behandeling voorstellen.
Heb het zelf ook wel eens gehad zeg je, maar je weet duidelijk niet wat er aan de hand is. Een opgezwollen ooglid kan een ontsteking zijn, deze behandel je niet met vaseline.