Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

de rand onder mijn oog is dik, hoe komt dit?

Vannochtend werd ik wakker en was de rand onder mijn rechteroog dik. Ik zou niet weten wat het is en het lijkt op een wal, maar ik heb meer dan 8 uur geslapen en ben juist vroeg naar bed gegaan. Ook heb ik eigenlijk nooit op deze manier wallen. Het ziet er niet uit en ik wil graag weten of dit wegtrekt en wat ik eraan kan doen. Het jeukt niet en ziet er ook niet rood uit.

Bedankt voor de hulp

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
942
tinus1969
8 jaar geleden
Ga hiermee naar de huisarts; die kan het ZIEN. Al het andere is onbetrouwbaar. Dit klinkt als ontstoken traanklier (onschuldig) maar het kan ook conjunctivitis zijn (niet zo onschuldig).

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Misschien heeft er een mug geprikt?
Of er zit misschien een bultje onder?
Als het goed is trekt dit wel weg, heb het zelf ook wel eens gehad en ging de volgende dag weer weg.
Als je er wat vaseline opsmeert kan het wat sneller weggaan.

Groetjes
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Sorry, maar een min van mij. Vaseline houdt het vocht vast, wat zeker niet de bedoeling is bij het oog dat een zwelling vertoont.
Wat is ook mis in je antwoord is: Ga naar een arts, deze kan een diagnose stellen en op basis daarvan een behandeling voorstellen.
Heb het zelf ook wel eens gehad zeg je, maar je weet duidelijk niet wat er aan de hand is. Een opgezwollen ooglid kan een ontsteking zijn, deze behandel je niet met vaseline.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding