Wordt donker haar blond na twee keer blonderen?

Hoi! Ik heb mijn donker bruine haar een tijd terug licht blond geverfd, ik wist dat het niet blond werd. Het werd uiteindelijk dus ook donkerblond/koperkleurig, als ik gel draag is het iets donkerder, dus meer oranje/koperkleurig. Als ik mijn haar nog een keer blondeer, is het dan gewoon blond of wordt het dan juist meer oranje? Of zelfs rood?!

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
5.1K

Antwoorden (1)

Ik ben zelf donkerblond tegen het bruin aan. Ik blondeer mijn haar zelf. Ik heb inmiddels wit haar. Ik gebruik de pakjes van Schwarzkopf.

Zodra ik uitgroei heb blondeer ik alleen de uitgroei. Dit word geel. Dan doe ik een haarmasker in. Een paar uur later blondeer ik de uitgroei nog een keer. Dan is het wit. Daarna gebruik ik pas de zilvershampoo die bij de verf is mee geleverd.

Als ik mijn haar ga stylen gebruik ik een zilverschuim.

In de links de blondering due ik gebruik en de mouse.

Ik ontkleur dus niet met een speciale ontkleuring, ik gebruik meteen de blondering.
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik weet dat mijn reactie, na mijn blunderantwoord niet geloofwaardig overkomt, maar toch wil ik dit nog even aanvullen op jouw antwoord.
Kleuren inschatten is voor de meeste mensen moeilijk en vaak schatten zij daarom hun haarkleur fout in. Wat voor de 1 dus prima werkt, kan bij de ander totaal anders uitvallen. De kleur van Qui777 bevat nu nog veel rood/oranje, met een beetje geluk werkt jouw methode wel, maar als het nog iets te donker, of roder is dan jouw haar, kan het oranje toch nog overheersen na het blonderen. Dan is nog 1 keer blonderen niet voldoende, zeker niet alleen met blondering (omdat dit te weinig percentage ontkleurende waterstofperoxide bevat), daarom is het verstandig om eerst een kleuranalyse te laten doen met kleuradvies en dan pas verder te gaan met ontkleuren (of dat met een blondering kan, of dat daar speciale ontkleuringsproducten aan te pas moeten komen, kan dan pas juist geadviseerd worden). Voor een juist advies ga je naar een kapperswinkel.
Dus nogmaals, geen slecht antwoord, voor velen zelfs goed, maar pas hiermee op als je weinig kleurkennis hebt en je je haarkleur, of dat van degene waar je het advies aan geeft, niet juist in kan schatten. Hoe vaker je ontkleurd, door blonderen of ontkleuren met speciale producten, hoe meer je je haar beschadigd, probeer het dus in 1 keer goed te doen.
Mijn complimenten voor je antwoord. Je hebt haar/hem zeker een goede aanzet gegeven.
HeerVoldemort
8 jaar geleden
Blunder antwoord? Dat weet ik niet. Haar blonderen is erg moeilijk. Ik vertel ook alleen hoe het bij mij gaat. Ik weet niet welke haarkleur Qui777 heeft. Donkerbruin, maar daar kan je nog alle kanten mee op. Misschien is mijn verf methode wel niet mogelijk bij Qui. Ik ben met kleuren nooit terughoudend geweest. En dat scheelt me aanzienlijk in kapperskosten. Ik zeg bij kleuren: als het niet mooi is maak ik er wat anders van of get groeit wel weer uit :-)