Hoe kan ik het beste mijn haar paars/roze verven?

Ik wil mijn haar graag permanent paars/roze verven, maar ik weet niet hoe ik dit het beste kan doen. Kan dit zelf of zal ik naar de kapper gaan? Ik wil het wel graag bij de kapper laten doen, maar het lijkt me heel duur en ik weet niet of de kapper überhaupt wel paars verft. Ik verdien 10 euro per week en wil de uitgroei dus bijhouden. Iemand advies/uitleg?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
12.5K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Wat is je eigen haar kleur .
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Tja....mijn dochter had mazzel ; ik betaal de kapper / elke drie maanden de verf. Als je het van je zakgeld moet doen kun je het vergeten ; gaat al je geld er aan op.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@Kapperkort Ik heb blond haar met donkerdere plukjes en lichtere plukjes (wel natuurlijk)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Hebje licht blond of gebleekt haar dan kan je eigelijk je haar met diverse kleur producten ( proberen ) te kleuren . Zoals met vinger verf , diverse plakkaat verf . Crêpe papier in lauw water doen en dat in je haar doen . Je krijgt dan van die verwassen kleuren dat is juist in . Het blijft niet lang zitten maar dat doen die dure kleuren ook niet altijd . Het beste werkt crêpe papier .

Antwoorden (2)

Je haar roze/paars verven is niet makkelijk, je zal je haar, tenzij het lichtblond is, eerst moeten ontkleuren, anders vallen deze kleuren niet op.
Het beste kun je dit en het kleuren bij de kapper laten doen, de kinki kapper is hierin gespecialiseerd, kinki kappers zitten door heel het land, vooral in de grotere steden. Als dat gedaan is, was je haar dan zo min mogelijk, felle kleuren, maar ook pastelkleuren vervagen snel, door minder te wassen kun je de kleur wat langer behouden.
Je kunt de kleur daarna bij laten houden door de kapper, maar dit ook zelf doen, kies dan voor een semi-permanente kleuring, of uitwasbare kleuring. Je kunt de benodigdheden kopen bij de kapperswinkel of bij de kapper.
Wil je dit toch zelf doen, ga dan naar de kapperswinkel (ook te vinden in de grotere steden) en vraag daar advies en koop daar de kleurproducten.
Hou er rekening mee dat dit geen klusje is, wat je zomaar even doet, zonder ervaring is de kans op mislukken groot. De kosten zullen de eerste keer tussen de 80 en 120 euro zijn, de uitgroeibehandeling zal ergens tussen de 40 en 60 euro zijn. Vind je dit te duur, overweeg dan extensions in deze kleuren, ook hiermee kun je een hip kapsel creëren voor een redelijke prijs.
Deze zijn te koop bij de kapper, kapperswinkel, veel drogisterijen, speelgoedwinkels en warenhuizen, in de bron een voorbeeld hiervan. Dit is ook leuk om uit te proberen of je deze kleuren wel echt leuk vind voor langere tijd.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Felle kleuren als paars, roze, blauw etc. zijn eigenlijk nooit permanent. Je zult je haar regelmatig -afhankelijk van hoe vaak en hoe agressief je het wast - opnieuw moeten (bij)kleuren, al blijft er altijd wel een restant hangen. Mijn dochter had haar haar roze/paars, en nu een ruim half jaar later is het "permanent" kobaltblauw (wat dus eigenlijk paars geverfd was).

Je moet je haar eerst volledig ontkleuren (en later ook steeds de uitgroei als je het wilt bijhouden) en goede haarverf gebruiken. (Met Directions heb ik goede ervaringen). Die kosten ongeveer 8 euro een potje, maar met een potje kun je zeker twee keer, soms vaker als je haar niet te lang/te dik is. Voordeel : het is verrassend goed uitwasbaar uit je kleding en handdoeken ;-)

Ontkleuren gaat uitstekend met 'zelfgemaakte' blondering van een waterstofperoxide-oplossing (max 6 %) en dat blauwe poeder, in de regel voordelig verkrijgbaar in dezelfde winkels als waar je Directions (of een andere merk haarverf) kunt krijgen. Let op : het ontkleuren is dus WEL permanent.

(Wij hadden het de eerste keer bij de Kinky kapper laten doen, maar dat kostte wel het lieve sommetje van 120 euro, al kun je voor dat bedrag 1 keer gratis laten bijkleuren. Het bleek echter ZO simpel, dat we het daarna steeds beduidend goedkoper zelf hebben gedaan. Maar als je onzeker bent en eerst de kunst wilt afkijken - zoals wij is het wel aan te bevelen).