Is het 'veilig' om haartjes tussen de wenkbrauwen te epileren?

Een halfjaar geleden had ik wat haartjes tussen mijn wenkbrauwen geëpileerd. Sindsdien zitten daar allemaal bultjes en onzuiverheden die ik met geen mogelijkheid weg krijg. Komt dit nu door het epileren? En wat moet ik de volgende keer doen? Harsen, toch weer epileren of iets anders?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.3K

Het beste antwoord

Ja, epileren is veilig, die onzuiverheden kan een gevolg zijn van je leeftijd, door hormonen, of door het niet goed reinigen van je huid, waardoor er verstopte poriën kunnen ontstaan.
Wel is het belangrijk dat je het haartje er op de juiste manier uittrekt, met de richting van de haargroei mee, maar ook als je dat niet doet, ontstaat er geen onzuivere huid. Smeer eens Sudocreme op de onzuivere plekjes, dat werkt huidherstellend, desinfecterend en verzachtend.

Toegevoegd na 3 minuten:
Laat de huid even met rust, zolang deze geïrriteerd is, daarna kun je epileren of harsen, misschien eens laten doen, zodat je ziet hoe het moet.