is het normaal dat je haar lost laat met wortel en al?

soms vallen er haren uit mijn haar met wortel en al is dat normaal? en ik heb dit vooral zomers last van misschien door de hitte?

Toegevoegd na 12 minuten:
en hoe kan ik het verminderen? heb een grote afro maar maak wel beetje zorgen over. de kapper zelf zegt dat ik niet kaal wordt maar ik zou als kapper daar ook niet eerlijk over zijn

(onder de kruin 5 cm eronder) lijkt er minder haar te zitten

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nee dat is niet normaal.
Vitaminetekort,ontstekingen van de haarwortels of een schimmelinfectie van de hoofdhuid,of zelfs stress het kan allemaal.
Ik heb zelf ook problemen gehad met haaruitval en weet er inmiddels genoeg van.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dit is voor mannen niet abnormaal, veelvoorkomend zelfs. Ga eens naar je huisarts, zodat die een diagnose kan stellen en samen met jou naar een oplossing kan zoeken. Grijp niet naar die dure shampoo's en pillen bij de drogisterij, dit is weggegooid geld.

Antwoorden (1)

Haaruitval bij mannen heeft diverse vormen van haarverlies dat meestal begint om en nabij het 40 ste levensjaar, maar kan ook eerder of later zijn. Haaruitval bij mannen kent diverse vormen en begint vaak met dunner wordend haar en een terugtrekkende haargrens.
Haaruitval bij mannen kan divers verlopen. Is er sprake van een erfelijke aandoening of komt ‘vroegtijdige kaalheid’ vaak in de familie voor, is de kans groot dat u hier ook mee te maken krijgt. Normaal gesproken begint haaruitval bij mannen met dunner wordend haar op de kruin, een terugtrekkende haargrens en steeds hoger wordende inhammen.
De zogenaamde ‘mannelijke kaalheid’ dat op natuurlijke wijze verloopt, noemt men
Alopecia Androgenetica. Hierbij ontstaan kale plekken op de kruin, waardoor de hoofdhuid steeds zichtbaarder wordt. Beginnende kaalheid kan al tussen de 20ste en 50ste levensjaar ontstaan. Bijna 90 procent van de mannen heeft op zijn 70ste wel een bepaalde vorm van kaalheid. Indien Alopecia Androgentica in uw familie voorkomt, is de kans groot dat u hier als man ook mee te maken krijgt.
Als er echt kale plekken op de hoofdhuid ontstaan, spreekt men over Alopecia Areata.
Haaruitval bij mannen wordt beïnvloed door de leeftijd, erfelijkheid en hormoonhuishouding. Een kalende hoofdhuid heeft een verminderende bloedtoevoer, wat verdere haarverlies en haaruitval doet toenemen. Daarbij geldt ook dat onder andere uw voedingspatroon, overmatig alcohol, veel stress, slechte nachtrust en medicijngebruik tot meer haarverlies en vervoegd haaruitval kunnen leiden.

Haaruitval bij mannen is dus normaal en komt veel voor. Als je hier veel last van hebt, dan is het verstandig om je huisarts te raadplegen, die kan je mogelijk een oplossing bieden.
Shampoos en pillen die bij de drogisterij te koop zijn, werken niet of zelden afdoende.