Dat ligt echt helemaal aan je eigen haar (of eigenlijk je hoofdhuid) en je activiteiten. Voor sommigen is dat één keer per week, voor enkelen iedere dag. De meeste mensen zitten daar tussenin.

Zelf was ik het 2-4 keer per week, afhankelijk van het moment in mijn menstruatiecyclus (ja, die tijd van de maand wordt het eerder vet) en van wat ik doe (na een nacht dansen is het ook niet zo fris meer).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank je. Ik waste mijn haar als automatisme iedere dag, maar misschien is dat inderdaad niet het beste. Dank je voor je open en eerlijke antwoord.

Andere antwoorden (6)

Elke dag is het beste, maar ik heb daar echt NOOIT zin in dus doe ik het om de paar dagen :P
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit verschilt per persoon. Bij sommige mensen wordt het haar sneller vet. 1 keer per week lijkt me wel minimaal om het fris te houden. Gebruik je veel haarspul, dan is vaker wel aan te raden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt het dagelijks wassen als je het met iedere dag shampoo doet. Deze is mild en juist voor dagelijks gebruik.
Masseer het dan niet want dan gaan je talgklieren op je hoofdhuid juist werken. Alleen even opfrissen dus met veel water en heel goed uitspoelen. Soms moet je wel omdat het erg vet is doordat je talgklieren te hard werken.
Maar het is eigenlijk beter je haren niet elke dag te wassen. Indien je geen last hebt van vet haar dan zou ik het ook niet elke dag wassen. Zelf was ik het uitgebreid met conditioner en af en toe cremevoeding 2 hooguit 3 keer per week omdat ik eerder droog haar heb dan vet.
13 jaar geleden
Volgens mij zijn daar geen richtlijnen voor.
Als ik het elke dag was, krijg ik kurk droog haar.
Dus ik was het om de dag of om de twee dagen.
Ik zou geen weken met ongewassen haar lopen, maar dat is ook weer afhankelijk van het kapsel. Als je dreadlocks hebt moet je sowieso niet vaak haarwassen.
Als je wel elke dag je haar zou wassen moet je erom denken dat je niet te heet water gebruikt. En het aan de lucht laten drogen is beter dan elke dag föhnen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het kan zijn dat je in de wintermaanden je haar wat vaker moet wassen. Twee of drie keer per week. Vanwege het binnenzitten en de droge lucht.

Eén keer per week is vanzelfsprekend. Draag je een pet of veel sjaals dan zal het wat vaker moeten. Elke dag wassen zou ik proberen te vermijden, zelfs met de elke dag shampoo. Zo vies of vet is je haar dan nog niet. Soms onder de douche gewoon even water er door laten lopen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alleen als het nodig is. Hoe minder jij je haar wast, hoe mooier het wordt. Je wordt minder vet en gaat mooi glanzen. Wel dagelijks borstelen met een echt haren borstel. Je weet niet wat je ziet.

Als je het wel vaker wilt wassen, gebruik dan een hele milde natuurlijke shampoo en een goede conditioner met amandelolie b.v.