Is het normaal dat je ook al scheer je je jaren, nog jeuk krijgt als je een paar dagen haargroei hebt? Of verschilt dat per persoon?

Ik heb een sikje maar heb er nooit jeuk gehad, maar de zijkanten onder me wangen prikken/jeuken na een week, en dan moet ik me wel scheren.

Hoe zit dat en voelt dat voor degene die een baard hebben? Gaat het over na een bepaalde tijd als het groeit?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Ik heb hetzelfde na een paar dagen. Als ik het gewoon door laat groeien stopt de jeuk vanzelf weer. Dit houd meestal enkele dagen aan. Het ontstaat kennelijk als de haren een bepaalde lengte bereiken, en verdwijnt weer als ze langer zijn. Ik weet niet precies waar het vandaan komt. Maar ik neem aan dat het iets te maken heeft met de stugheid van de haren, en wellicht dat ze door de 'tussenlengte' met elkaar in de war komen o.i.d. Als ze langer worden worden ze wat 'soepeler' waardoor dit geen probleem meer oplevert. Allemaal pure speculatie. als iemand anders er meer over weet hoor ook ik het graag.

antwoord op de vraag is dus: ja het is normaal, en gaat vanzelf weer over.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

ja dat gaat na een tijd over als je pas geschoren ben insmeren met creme dat wil nog wel eens helpen

succes