wat voor soort scheermesjes kun je het best gebruiken bij een zware baard van enkele dagen oud?

ik gebruik nu dubbele scheermesjes. dat gaat normaal gesproken goed. maar als de haartjes wat langer worden kun het het mesje na een keer gebruiken wel weggooien. de ruimte tussen de mesjes raakt totaal verstopt en scheren gaat niet meer

Toegevoegd na 25 minuten:
afkloppen of proberen ze weg te blazen werkt niet

Toegevoegd na 1 uur:
na het scheren tijdens het douchen: snap ik niet.
ik gebruik nooit gilette omdat ik die veel te duur vind. maar als je er zolang mee kunt doen....
heb je zware baard?

Toegevoegd na 18 uur:
bestaan er ook 'enkele' mesjes. ik bedoel niet de wegwerpmesjes maar mesjes met een beweegbare kop (anders wordt het een bloedblad)

Weet jij het antwoord?

/2500

Ik gebruik Gilette Fusion mesjes, deze hebben 4 of 5 bladen per mes kop. Deze functioneren bij prima, ook als ik één keer per week scheer. Wat ik wel doe, is echt nat scheren, vaak na het scheren tijdens het douchen, scheert echt glad. Wat je wel moet doen is af en toe het mes even doorspoelen onder de kraan of uitkloppen in je hand zodat de verstopping van de haartjes uit het mes schiet. Ik kan vaak tussen de 3 en 5 maanden met één mesje doen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100