Hoe lang is ontharingscreme houdbaar?

Ik vond oude ontharingscreme. Ik kan nergens een houdbaarheidsdatum vinden. Ik weet wel bij benadering wanneer ik deze creme heb gekocht.

Is in z'n algemeenheid te zeggen hoe lang ontharingscreme houdbaar is? Zo ja: hoe lang?

7.4K
Erna55
8 jaar geleden
De ingrediënten van ontharingscrème kunnen in het ergste geval " minder werkzaam" zijn.
Amadea
8 jaar geleden
Staat er niet zo'n tekentje op van een potje met open deksel en zoiets als 6m?
Cryofiel
8 jaar geleden
@Amadea, daar heb ik naar gezocht. Maar het spul is viezig geworden en wellicht daardoor slecht leesbaar.

Het beste antwoord

Over het algemeen kom ik overal een houdbaarheid van drie jaar tegen.
Dat zal hoogstens betekenen dat de crème daarna wat minder goed zal werken.

Toegevoegd na 9 minuten:
Producenten zijn verplicht op producten die korter dan 30 maanden houdbaar zijn een ‘tenminste houdbaar tot’ datum te vermelden. Voor producten die ongeopend langer dan 30 maanden houdbaar zijn, is het vermelden van de PAO-termijn verplicht. Dat is de termijn waarbinnen het product na opening veilig te gebruiken is. Deze termijn wordt aangeduid met het PAO-symbool, te herkennen aan een geopend potje met de vermelding 6 M, 12 M, etc.
SimonV
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
+, Al zijn er ook producten die 2 jaar houdbaar zijn:
https://www.deonlinedrogist.nl/silx-ontharingscreme-gezicht-mild-p-397.html
Maar je kunt het daarna inderdaad nog gewoon gebruiken, al zal het minder werkzaam zijn.