Welke haarverf dekt grijs haar én houdt lang zijn kleur?

Ik gebruik al jaren haarverf van Kruidvat huismerk, maar de kleur is na een week al niet meer hoe het was zoals net na het verven. Andere kleurnummers maken geen verschil, dus het ligt (naar mijn idee) aan het merk. Nu heb ik een keer 'duur' haarverf geprobeerd van de kapsalon, maar dat dekte mijn grijze haren weer niet.

Dus mijn vraag is: welk merk haarverf dekt grijze haren goed én blijft lang mooi?

Graag reacties gebaseerd op eigen ervaringen, dank alvast!

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.6K

Antwoorden (1)

Er zijn nog maar weinig echte haarverven in de winkel te koop, de meeste kleuringen zijn spoelingen, of kleurshampoos, deze producten dekken grijs haar maximaal 80%. Ook houden zij niet langer dan 6 tot 8 weken en vervagen. Een echte haarverf die voor 100% dekt en zo goed als niet vervaagd is de Poly color haarverf, bij de meeste drogisterijen is deze nog te koop, pas op dat je deze niet verward met de kleurshampoo, omdat deze in praktisch hetzelfde doosje zit.

Toegevoegd na 8 minuten:
Echte verven zijn niet erg geliefd, dit omdat je hele haardos 1 egale kleur krijgt, wat niet natuurlijk oogt, daarom is het aan te raden je haar te laten kleuren door een kapper en bij een verf te kiezen voor wat highlights of lowlights in je haar wat voor een natuurlijker effect zorgt.
Een natuurlijke kleur kapsel bestaat uit meerdere kleuren.