Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom zijn mijn armen wel verbrand door de zon maar mijn benen helemaal niet!?

Gisteren heb ik uren boodschappen gedaan. 's Avonds bleek dat mijn armen verbrand waren, vooral de bovenarmen doen me pijn. Mijn benen zijn echter helemaal niet verbrand terwijl ik een rok net totaan mijn knieën droeg. Hoe kan dat? Ik heb ook nog eens op ieder bankje dat ik maar tegenkwam gezeten met mijn benen voor me uit in de zon.

8 jaar geleden
1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Dit komt omdat je armen toch meer zon hebben opgevangen dan je benen, tijdens het lopen worden je benen deels afgeschermd door je romp en je armen, ook door de loopbeweging hebben je benen minder zon opgevangen. Toen je met je benen gestrekt zat, vingen zowel je armen als je benen zon, maar in verhouding hebben je benen veel minder zon gevangen dan je armen tijdens dat middagje winkelen. Smeer vooral je armen de volgende keer in, als je naar buiten gaat met blote armen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dat heeft alleen te maken met de blootstelling aan de zon, je huidtype is over je hele lichaam hetzelfde, met uitzondering van mensen met een huidziekte, waardoor er vitiligo of juist plaatselijk overpigmentatie is ontstaan.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Je huidtype is wel hetzelfde, maar je huid en pigment niet overal hetzelfde.
Ik kan plat in de zon liggen, de hele dag en dan nog niet verbranden op m'n (onder)benen en voor de rest overal.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Mogelijk is de doorbloeding in je benen niet optimaal, hierdoor kan het zijn dat je op deze plekken minder bruin wordt dan op de rest van je lichaam. Ook met het ouder worden, kan de pigmentatie veranderen, meestal is dit vooral op het gezicht en het decolleté te zien.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding