kan je van ontkleurde haar de uitgroei met blondeer spul bijwerken?

mijn haar is door de kapper ontkleurt daarna paars geverfd.

nu heb ik uitgroei en vroeg me af of ik dit zelf goedkoop kon bijwerken door het te blonderen?

1.1K

Het beste antwoord

Het zelf bijwerken van de uitgroei is een moeilijk, precies karweitje. Je moet de juiste keuze maken wat betreft het percentage waterstofperoxide, dan een juist mengsel maken, het mengsel aanbrengen op de juiste plek en stoppen op het juiste punt. Doe je dat niet, dan heb je grote kans dat je haar zodanig beschadigd, dat het afbreekt op de plekken waar de ene ontkleuring de andere overlapt. Zonder kennis van kleuren en ontkleuren zou ik je adviseren dit niet zelf te doen. Je kunt regelmatig voordelig terecht bij een kappersopleiding, waar de leerlingen worden begeleid door de deskundige leerkracht. Deze opleidingen vind je bij de MBO scholengemeenschappen. Dat is een betere keus, dan zelf doen.
Wil je het toch zelf doen, laat je dan goed informeren bij een kapperswinkel en doe daar ook je aankopen. Laat je dan ook helpen met het aanbrengen door iemand anders.
Succes.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
19belle87
8 jaar geleden
dankjewel! mijn zus die blondeert haar haar altijd zelf dus vertrouw ik haar wel maar wou zeker weten of dat wel hetzelfde is
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Blonderen en ontkleuren zijn dezelfde handeling, alleen haal je bij ontkleuren meestal alle kleur uit je haar. Als je haar geheel ontkleurd is voor de kleuring, kies dan voor 12% waterstofperoxide, laat je zus dan na ongeveer 3 kwartier tot een uur checken of er nog kleur in je haar zit. Zit er dan nog kleur in je haar, smeer die pluk dan weer goed in met het mengsel.
19belle87
8 jaar geleden
thx het is goed gelukt:)