Hoe krijg ik me nagels schoon na het werken in de kas?

Hai allemaal,
Ik heb op dit moment twee baantjes. In de ochtend werk ik in een kas waar ik frambozen pluk, en af en toe werk ik daarna achter de kassa in de Jumbo. Nu is mijn probleem dat ik na het frambozen plukken hele vieze troep onder me nagels krijg(Planten sappen, frambozen sappen) en dit krijg ik nauwelijks weg. Aangezien ik daarna nog achter de kassa moet werken en mensen dingen met me handen moet geven is dit niet erg handig omdat je ten alle tijden schone nagels en handen moet hebben! Weet iemand hoe ik dit weg krijg? Ik schrob zelf met zeep, nagelborsteltje en daarna probeer ik het weg te krijgen met het puntje van een vijl maar er blijf altijd een laagje plakken.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
3.2K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Herkenbaar! Ik werkte in de thuiszorg, moest er dus verzorgd uitzien, maar mijn volkstuin was in de wijk waar ik werkte, dus wilde ik daar mijn lunchpauze doorbrengen. En dan kon ik niet in de tuin werken want mijn kleding en nagels mochten niet vies zijn bij de volgende client.

Antwoorden (3)

Ik heb ooit ergens de tip gelezen (nooit zelf uitgeprobeerd, dus geef geen garantie) om voordat je vuil werk gaat doen eerst met je nagels over een stuk zeep te gaan zodat die zeep onder je nagels komt. Na afloop zou je die zeep makkelijk weg moeten kunnen halen en zijn je nagels schoon. probeer het eens
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik denk dat ik dat maar is probeer
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Het werkt wel, maar ik kan me zo voorstellen dat de frambozen af en toe wat vochtig zullen zijn, waardoor de zeep op lost en smaak overdraagt aan de frambozen, ik denk niet dat je werkgever daar blij van wordt.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
+ ik wilde ook zoiets voorstellen, alleen dan met handcrème of kokosolie. Zeep werkt vast nog beter, maar crea heeft ook een punt.
Je kunt overwegen om latex handschoentjes te gebruiken als je weet dat de werkzaamheden zodanig zijn, dat je je handen niet zo makkelijk schoon krijgt. Ik kan me ook voorstellen dat er werkzaamheden zijn waarvan je weet dat je je handen daarna wél goed kunt wassen. In dat geval hoef je die latex handschoentjes niét te gebruiken, want niet iedereen kan daar goed tegen. Ze zijn o.a. verkrijgbaar in de bouwmarkten, boerenbond, of een schilderswinkel...
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik mag geen latex handschoentjes dragen omdat dat de frambozen beschadigd, we moeten met de blote handen plukken.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
oohw... ok
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Oh kan ik proberen ja, nou mijn werkgever vindt het niet erg om vieze handen te hebben maarja hij kan er ook niets aan doen dat ik schone handen moet houden :p
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Die auto crème is mogelijk niet toegestaan in combinatie met voedsel.
(misschien ook wel, even controleren)
Voordat je gaat beginnen in de tuin, olie je handel en vooral je nagelriemen goed in, dat scheelt de helft. Ik gebruik zelf na het tuinieren de drab van mijn koffie gemengd met afwasmiddel. Bij mij werkt dat goed. Voor onder je nagels werkt van tevoren je nagels krabben aan een stuk zeep prima, maar die tip heb je al gehad.

Toegevoegd na 48 seconden:
niet handel, maar handen in de olie. Handel was een typefout.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Amadea
8 jaar geleden
Welke soort olie?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
massageolie- achtigen. Crèmes trekken ik je hui en lossen deels on water, dus na een tijd werken is dat er af. Je moet echt je poriën zichtzetten met olie, dan komt het vuil niet zo diep.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@amadea Nog maar een keer typen, sorry voor de vele typefouten in het vorige stuk.
massageolie- achtigen. Crèmes trekken snel in je huid en lossen deels op in water, dus na een tijd in de tuin werken is de crème er snel af. Je moet echt je poriën dicht zetten met olie, dan komt het vuil niet zo diep.