ik heb al een paar jaar blauwe (een soort) wallen onder mijn ogen, wat moet ik doen?

ik heb als een paar jaar blauwe wallen onder mijn ogen (ik weet niet wat ik het kan noemen) weet iemand hoe die weg kunnen of blijft dit voor altijd zo?

Weet jij het antwoord?

/2500

Gezond eten, goed water drinken, op tijd naar bed en genoeg slapen, geen alcohol of drugs. Die kringen zijn vaak (niet altijd) een teken van of een ongezonde levenstijl of oververmoeidheid. Masseren met een goede oog creme kan het ondersteunen. Roken is ook slecht daar voor. Was ik vergeten toe te voegen.

Toegevoegd op 27 december 2018 16:09: tekst

Afhankelijk van de oorzaak kunnen ze al dan niet verdwijnen.. ----- Erfelijk : Allereerst de vraag: zijn de wallen of blauwe kringen onder je ogen erfelijk? in dat geval is er niets aan te doen. ----- Vocht - heel belangrijk is voldoende water drinken -weinig/geen alcohol of cafeïne- zodat je genoeg vocht vasthoudt. Verder is goed en genoeg slapen, niet roken en goed, gevarieerd en niet te zout eten belangrijk.

Wat vervelend! Er zijn meerdere oplossingen die je zou kunnen proberen: #1 IJsklontjes of een koud plakje komkommer. Wikkel een ijsklontje in een stukje aluminiumfolie of snij een stukje komkommer af en beweeg dit zachtjes over je wallen. De kou zorgt ervoor dat je bloedvaten onder je ogen samentrekken, waardoor het vocht wordt afgevoerd. #2 Aambeienzalf. De zalf laat de huid een klein beetje zwellen, waardoor die (tijdelijk) minder dun is en donkere kringen zullen daardoor minder zichtbaar zijn. #3 Aardappel. Leg op ieder oog een plakje aardappel. Laat dit vervolgens 20 minuten intrekken. De enzymen in de aardappelen zorgen ervoor dat je huid lichter wordt en daarnaast verwijderen ze toxines uit je huid. #4 Thee. Leg een gebruikt (of natgemaakt) theezakje in de koelkast en leg deze nadat -ie gekoeld is gedurende 10 minuten op de huid onder je ogen. De theïne en de kou stimuleren de bloeddoorstroming in de huid en de tannine die in thee zit zorgt ervoor dat de zwelling en verkleuring afnemen.

Bronnen:
https://www.fashionchick.nl/cl/10030/out/

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100