Ik was ze in mijn tijd kwijt toen ik me ging scheren met zeep. Zorgen dat je huid schoon blijft dus.
Vooral vetvrij of zoals je wilt vetarm!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Idd ik zit er vol mee $( Krijg ik ook nog een toelichting? Want ik moet zoeken naar littekens.. :)
Smeer er tandpasta op, bijvoorbeeld voordat je naar bed gaat en 's morgens is hij ingedroogd!

Voor puistjes is het belangrijk om ze schoon/bacterie vrij te houden. Ga er met een klein beetje alcohol over (bijv. ecinacea force op keukenrolpapier) en maak daar je puistjes/gezicht mee schoon.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik heb een jongen in mijn klas en die heeft daar ook last van.
er zijn bij de drogist wel zalfjes te krijgen.
je zou naar je huisarts kunnen gaan, die weet vast wel wat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Huid schoonhouden (niet te veel uitdrogen trouwens), afblijven en vooral...wachten. Na de puberteit is het puistjesprobleem meestal ook zo goed als voorbij. Misschien nog een incidenteel pukkeltje, maar daar lig je dan niet meer wakker van.
Geef vooral niet te veel geld uit aan allerlei wondermiddeltjes ; in de regel werken ze niet of niet beter dan goedkope zeep, en in het ergste geval kunnen ze zelfs heel slecht zijn voor je huid.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
bij een incidentele pukkel kan je er 's nachts een beetje tandpasta op doen, dat droogt de pukkel uit.
heb je structureel last van acne, vraag dan je huisarts om tretinoinecreme.
deze creme zorgt dat de huid zich versneld hernieuwd.
14 jaar geleden
Tea-tree olie helpt heel goed! 's Avonds na het reinigen van je gezicht met een wattenstaafje op de puistjes smeren. Volgende dag zijn ze al uitgedroogd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij de huisarts emovate creme vragen. Gebruikt vriendin van m'n neefje en is n echt wondermiddel!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heel simpel:Met lauw water wassen en met een handdoek droogdippen,zo hou je het schoon en raken de talgklieren niet verstopt of juist geirriteerd ,wat vaak gebeurd door gels of speciale zeepjes.En je kunt je ook laten testen op allergieen.Al is het een fabeltje dat bepaalde voedingsmiddelen voor puistjes zorgen,het kan wel zo zijn dat iemand gevoelig is voor een bepaald stofje.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Opletten wat je eet! Niet teveel snacken(bv chocolade/kroket/frikandel etc) Je huid verzorgen! wassen met marmerzeep, eventueel kan een huisarts, apotheker of een drogist je een goed middeltje aanraden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik weet niet hoe erg je ze hebt, als het dermate zo erg is zou je eventueel naar je huisarts kunnen gaan. leg je probleem over je puistjes uit en waarschijnlijk heeft hij er dan medicijnen voor.. Moet wel zeggen dat het vrij aggresieve medicijnen zijn waardoor onder andere je lever aangetast kan worden.

Bij mij hebben die medicijnen altijd goed geholpen. Je puistjes worden eerst erger en daarna verdwijnen ze helemaal. Kan helaas niet meer op de naam komen van het recept, het is namelijk alweer een aantal jaren terug.

Succes ermee!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat bij mij enorm heeft geholpen, is 's avonds m'n gezicht insmeren met tomaat. Gewoon kapje eraf, en dan het vruchtvlees over je pukkels wrijven - de hele nacht laten zitten. Overdag helemaal niets erop - lekker de lucht erbij laten. En de rest van de tomaat lekker door de sla of door een roereitje.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik wil je aanraden geen agressieve middeltjes te gaan gebruiken die te koop zijn bij de gemiddelde drogist.
die drogen je huid alleen maar uit, je huid reageert daar op door meer talg aan te maken, met als gevolg meer puistjes. Vrienden die nooit puistjes hadden kregen dit wel na bijv het gebruik van clerasil.

Als je het dan toch wil gebruiken alleen op de puistjes zelf gebruiken en niet op de plekken waar je nog geen puistjes hebt. de meeste denken doe meteen preventief mijn hele gezicht. niet doen!
Wat bij mij goed heeft geholpen (en ik spreek echt uit ervaring) is je gezicht elke ochtend EN avond wassen met lauw warm water. als je van dat vette gevoel af wilt kun je een tonic gebruiken die mild is, bijv voor de gemengde/ gevoelige huid. dit doe je na het wassen op je gezicht met een watje. daarna een overdag een voedende dagcreme gebruiken. s’nacht je huid lekker laten rusten en er niks op smeren.

wat echt lekker spul is, is de lijn van Vichy deze is ook tegen puistjes maar droogt je huid niet uit. ze hebben ook een dagcreme speciaal voor jou huid. en deze glimt ECHT niet nadat je hem op gesmeerd hebt. de gezicht wash zou ik niet gaan gebruiken omdat deze wel een beetje een uitgedroogt gevoel geeft. Is al snel te veel van het goede.
Vichy is alleen te koop bij de apotheek. als je erom vraagt krijg je bijna altijd gratis een monstertje om te proberen

Je moet proberen je huid niet te veel te irriteren wordt het echt alleen maar erger van! (agressieve middeltje gebruiken),of hard met een handoek over je gezicht wrijven. je kunt proberen om 1 keer per week te scruben met een milde scrubcreme. kijk even hoe je huid hier op reageert, werkt niet voor iedereen even goed.

de middeltjes van de huisarts zijn ook vrij aggresief, lees goed de bijslijter! voor sommige helpt dit wel, maar is echt niet te vergelijken met wat je bij de drogist koopt.

andere tip: stomen boven een bak heet water, is ook een goede manier om je huid schoon te krijgen!

oja, op de foto draag je een petje, ik weet niet of je dit vaak doet? maar dat kan ook een reden zijn van de puistjes op je voorhoofd. Je huid kan niet ademen en vuil en vet wat op een gegeven moment in je petje gaat zitten komt zo op je voorhoofd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Van oudsher zijn producten met benzoylperoxide bekend, ook krachtige antibioticakuren en zelfs corticosteroiden ingezet, de laatste twee vooral via (huid) arts.
Wat ook goed werkt is wat meer werk:
zonlicht in combinatie met zuiverende maskers en mechanische verwijdering van mee-eters.
Dit laatste kan NA maskers die de huid zacht maken door vacuum, wat nauwelijks s pijnlijk is en vrij snel gaat.
Met een comedomenlepeltje haal je dan de echte puisten weg, het moet echter steriel gebeuren en zonder druk, daar anders ontstekingsmateriaal onderhuids kan verspreiden,er is dus vakkundigheid bij nodig.
Dit enige weken toepassen (twee keer per week)doet de huid enorm opknappen.
Ik combineer dat met een dieet met weinig vet (snacks , chocolade) en veel vers fruit en rauwkost.
Ik was verbijsterd over het resultaat van deze relatief weinig ingrijpende en eenvoudige aanpak.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
een aardappel doormidden snijden en dan over je gezicht! helpt bij mij in ieder geval
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1: Benzol-peroxide
Dit werkt heel erg goed tegen puistjes en staat vast en zeker op nummer 1.

Het droogt wel je huid enorm uit dus een goede crème is een aanrader. Het is verkrijgbaar bij de apotheek en het werkt vooral uitdrogend op je puisten.

2: De natuurlijke weg
Tea tree olie is een van de bekendste natuurlijke middelen tegen puistjes.

Het werkt ontsmettend en ontstekingsremmend. Ook kan je een keer per week gaan stomen met kamille. Dit werkt reinigend voor de poriën en licht ontsmettend.

3: Clerasiel
Er zijn veel verschillende reacties op en de formule van Clerasiel tegen puisten is sterk veranderd.

Het is natuurlijk altijd een poging waard. Iedereen heeft een andere huid en kan er dus anders op reageren.

4: Producten van de apotheek zoals Vichy
De emulsie van Vichy is een geweldig product. Het verkleint je poriën en zorgt ervoor dat er een mindere talgproductie is.

Het is vooral goed om je huid weer tot rust te brengen na een te agressieve behandeling.
Ook andere merken zoals dr.. Witmer en nog veel meer, hebben zeer goede reacties van iedereen gekregen.

5: Huismiddeltjes
De een zweert erbij om tandpasta tegen puisten te gebruiken.De andere wrijft talkpoeder erop.

Weer iemand anders staat met een aardappel tegen zijn hoofd te wrijven. Er zal heus wel een kern van waarheid in zitten, maar het zijn geen wondermiddelen.

Wat helpt dan het beste?
De zon helpt erg goed tegen puistjes. Wacht dus nog even op de zomer.
Ook is het natuurlijk altijd beter om raad te vragen bij een arts. Die kan uitmaken of je door hormonen of andere redenen puistjes hebt gekregen.
De pil helpt bij veel vrouwen ook erg goed. Vooral de Yasmin pil en de Diane 35 springen eruit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maar een soort thee van smeerwortel en salie, en gebruik dit als tonic. Gebruik het alleen op je puitjes want je huid kan er door uitdrogen!
Misschien verkoopt de reformzaak wel een kant en klaar product met deze stoffen..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Huid, haar & nagel pillen.

Verkrijgbaar bij Hema, Etos, DA, Kruidvat, De Tuinen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat ik heb gehoord, gelezen en gezien:
Het beste tegen puistjes, is zuurstof en de zon. Meer heb je niet nodig schijnbaar. Boek dus vast een vakantie naar Italië (natuurlijk wel onder het mom van 'medisch, wetenschappelijke reis'!)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De zon helpt erg goed tegen puistjes. Wacht dus nog even op de zomer.
Ook is het natuurlijk altijd beter om raad te vragen bij een arts. Die kan uitmaken of je door hormonen of andere redenen puistjes hebt gekregen.
De pil helpt bij veel vrouwen ook erg goed. Vooral de Yasmin pil en de Diane 35 springen eruit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
alle middeltjes van clearasil zijn heel doeltreffent!!
je moet ze wel regematig gebruiken (elke dag)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voldoende vitamienen werd me aangeraden door mijn stief-schoonmoeder (volg je hem nog?).. Die is dermatoloog....

Gewoon naar de kruidvat of andere drogist dus en een potje multivitamienen halen. (Schrik niet die zijn schandalig duur).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heb je soms een enkel puistje, dan bestaan er pads, kleien stickertjes om de puistjes snel uit te drogen. (oa van Vichy).

Heb je een erg vette huid, dan was je je het best met een zeepvrije wascreme...lijkt raar, maar hoe meer je je huid ontvet en prikkelt (met alcohol bv), des te meer talgproductie (en dus ook puistjes) krijg je.

Regelmatig reinigen, met een milde zeepvrije wasemulsie.

Als je echt veel puistjes hebt, kun je het proberen met antiseptische benzoylperoxidecrème (verkrijgbaar bij de apotheek - wel oppassen, het bleekt kleding en beddegoed).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gezond eten en stomen, genoeg drinken, en zwaar sporten. pukkels komen door verstopte talgklieren. Een vettige huid. Was je kop met zeep, nadat je boven een pan met water hebt gestoomd, nadat je eerst jezelf moe hebt getraind. in die omgekeerde volgorde dus. oke;
Trainen, stomen, wassen. goed eten(weinig vet) en genoeg vocht. bessensap, appelsap, elke vruchtendrank, thee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je huid niet vet laten worden..
veel wassen dus,liefst niet met zeep.
alleen water is genoeg!