Staan de percentages van chemische/fysische stoffen op de verpakking van zonnebrand?

zoals
Avobenzone
Oxybenzone
Octolmethoxycinnamaat
Octocyleen
Titoonoxide
Zinkoxide

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Huid
1.9K
Ritsuka
5 jaar geleden
Vopgens mij niet

Antwoorden (1)

Nee, je kunt alleen aan de volgorde van vermelding zien, van welke stof het meeste en van welke stof het minste in de verpakking zit Dus zou de volgorde op de verpakking staan zoals in jouw lijstje dan bevat de zonnebrand het meeste avobenzone en het minste van de stof zinkoxide. Dat geldt ook voor levensmiddelen trouwens. Zou je op een fles druivensap bij de ingrediënten eerst appelsap zien staan en dan pas druivensap, dan weet je dat je eigenlijk appelsap drinkt met wat druivensap toegevoegd
5 jaar geleden
Reddie
5 jaar geleden
Sorry voor de min, maar het hoofdbestanddeel is Zinkoxide. Dat is de stof die de feitelijk bescherming geeft.