Mijn huid geeft af na een uurtje in bad, wat kan ik doen om dat te verhelpen?

Ik heb een uurtje in bad gezeten. Ik heb 4 badparels in bad gedaan voor zeep. Nu kom ik uit bad, ik wil mijn zwarte hemdje aandoen, maar nadat ik hem aandoe zitten er allemaal witte strepen op. Als ik hem over mijn huid veeg nog meer! Ik heb al 3 keer gedoucht met warm water, en de 1e keer met zeep. Het werkt alleen niet! Hoe zorg ik ervoor dat mijn huid niet afgeeft? Help me alsjeblieft!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
3.6K

Antwoorden (2)

Hallo,

Bij dit soort klachten zal ik je als eerste adviseren om je badparels voortan in de koelkast te bewaren! Als ze vochtig zijn is de kans groter dat ze in bad afgeven dan als ze gekoeld zijn!
Maar dan is je klacht natuurlijk nog niet over..
Het wil nog wel eens helpen om met een blad van een boom (het liefst een eikenboom) je huid te scrubben.
Aldit niet helpt is helaas het enige wat je kan doen wachten... en uit je hemdje gaat het vanzelf als je het in de was gooit! Het is tenslotte zeep ;) succes!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je huid geeft huidschilfers af. Dit is normaal.
Een huidschilfer is een klein deeltje van de menselijke of dierlijke huid. Zoogdieren raken dagelijks dode huidcellen kwijt, die als huisstof in de lucht terechtkomen. De meeste huidschilfers zijn normaal niet zichtbaar door hun kleine afmetingen. Huidschilfers bestaan uit keratine.

Na een lang bad laten de huidschilfers gemakkelijker los. Je ziet het omdat je shirtje zwart is.
Door af te drogen met een ruwe handdoek ben je de huidschilfers sneller kwijt.
Badpareltjes en lotions malen dat de huidschilfers nog even langer blijven plakken, maar uiteindelijk laten ze toch los, omdat dit nu eenmaal gebeurt.
Na een lang bad jezelf goed afdrogen met een ruwere handdoek.
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
mee eens. Je huid is verweekt en laat makkelijker schilfers los. Niks ernstigs