Zijn bierspots (witte vlekjes op de huid) wel te genezen?

Ik heb al een tijdje witte vlekjes op mijn armen. Zie: http://www.huidziekten.nl/zakboek/dermatosen/btxt/Bier-spots.htm

Ik vind het erg vervelend, kan geen shirtjes meer aan! Ook ben ik naar de huisarts geweest en die heeft mij een soort schimmel zeep voorgeschreven. Echter ben ik erachter gekomen dat het niets te maken heeft met schimmel maar een slechte doorbloeding.
Mijn vraag is of er mensen zijn die hier ook last van hebben/ weten of het te genezen is. Graag hoor ik het van jullie!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
3.8K

Antwoorden (2)

In de link die je toevoegt staat : " Therapie: geen, uitleggen dat het normaal is" .
Dus het is niet te gelezen.

En het is ook niet ernstig. Je hebt iets dat eruit ziet als "witte sproetjes" .

Dat je geen shirtjes meer aan wilt is een keuze die je maakt. Mogelijk heb je een zeer critische beeld over je uiterlijk. Blijkbaar vind je een minuscule oneffenheid niet te verdragen.
Dit kun je wel veranderen. Loop eens met shirtjes en merk dat mensen je niet anders gaan behandelen.

Toegevoegd na 14 uur:
citaat uit de link, laatste zin boven de referenties :
"Therapie: geen, uitleggen dat het normaal is "
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Huh? In de link die zij toevoegt staat ook "Het is een fysiologisch verschijnsel en het gaat meestal vanzelf weer over." Het geneest dus vanzelf....
Erna55
9 jaar geleden
citaat uit de link, laatste zin boven de referenties :
"Therapie: geen, uitleggen dat het normaal is "
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Juistem, het antwoord staat al in de link ; niks aan de hand, geen "genezing" nodig of mogelijk. Net zoiets als appelbenen volgens mij. Kan ook volstrekt geen kwaad, al ziet het er soms niet uit ;-)
Hoi Mientjelientje,

Wat goed dat je er achter bent gekomen dat het geen schimmel is maar dat het Bier spots zijn. Ik heb het zelf ook en ben ook blij dat ik niet allerlei medicatie heb genomen die de dokter mij voorschreef, het is blijkbaar een niet erg bekend fenomeen. Net zoals de dokter niet goed weet wat het is of er tegen gedaan kan worden weet de website waar bovenstaand antwoord van is 'Therapie: geen, uitleggen dat het normaal is' er blijkbaar ook niet veel op te zeggen, want een slechte doorbloeding is niet normaal.

Toegevoegd na 2 minuten:
Wat blijkt te helpen is: een tijd elke ochtend een halve liter water met cayennepeper drinken (hoeveelheid Cayenne ligt aan wat je aan kunt.) Het blijkt dat dit de doorbloeding helpt en dat je na een aantal dagen al verbetering zou moeten zien. Succes!