Hoe krijg je kort haar naar achteren?

M'n haar is ongeveer 5cm lang, stijl en redelijk stevig. Is het mogelijk om het naar achteren te stijlen met een kam en een of ander sterk kappersspul? Zo ja, wat voor?

Toegevoegd na 2 uur:
Het gaat om mannenhaar. Liefst natuurlijk ogende producten zonder glans (vandaar dat ik ook clay gebruikte) en niet geparfumeerd voor dames.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.6K

Het beste antwoord

Ja, dat kan. Je kunt je haar vochtig tot nat maken, mousse erin en drogen terwijl je je haar de gewenste richting in kamt, dat drogen gaat snel met behulp van een föhn. Daarna kun je je haar fixeren met haarlak of gelspray. Ook met wax of mud lukt het, doe een kloddertje wax in je handpalm en wrijf het warm tussen je handen, ga met je handen door je haar terwijl je het de juiste richting op duwt, als laatste ga je 1 keer over je haar om het glad te krijgen als dat de bedoeling is. Met gel kun je hetzelfde doen als met de wax, alleen na de gel kun je ook haar- of gelspray gebruiken. Kam stylingsproducten altijd uit je haar voor het slapen, wax zal je eruit moeten wassen omdat dit vet is. Föhn op een lauwe stand, hoe warmer je föhnt, hoe sneller je haar uitdroogt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dank.
Heeft u een voorbeeld van een goede mousse? (via een link bijv.)
Momenteel heb ik namelijk redelijk goede clay wax, maar dat is voor mijn haar niet sterk genoeg. Tegelijkertijd wil ik ook niet dat het er 'lijm-achtig' uitziet zoals bij gel van mindere kwaliteit.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Met een mousse alleen gaat dit niet lukken, wel als je een sterke haarlak of gellak gebruikt erna.
Die van Palmers is goed, http://www.choosebeauty.nl/index.php?option=com_jreviews&task=listsection§ion=37&dir=10&Itemid=256
Maar niet overal verkrijgbaar, als alternatief kun je kiezen voor studioline extra sterk, dat is wel vrijwel in iedere drogisterij te koop.
Je claywax kun je als hij op is vervangen door Murrays Original, het oranje blikje, dat werkt wel.
http://murrayspomade.com/prod_details.php?id=83
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Heeft Palmers ook eentje zonder glans?
Het liefst houd ik het zo 'naturel' mogelijk qua uiterlijk, vandaar de clay wax oorspronkelijk.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Beide mousses die ik heb genoemd geven ietwat glans, daar moet je niet teveel van verwachten, het wordt niet zo glimmend als bijvoorbeeld een wax, maar meer een natuurlijke glans.
Je wil bij voorkeur een product uit ten mannenlijn, eigenlijk is dat zonde, omdat daar veel minder keus in is, dan in de rest wat te koop is, er zijn weinig tot geen producten op dit gebied die speciaal bedoeld zijn voor vrouwen, de meeste zijn echt zowel voor mannen als voor vrouwen.
Het enige verschil tussen de series speciaal voor mannen en de andere producten is de verpakking en soms de geur, wat dan vaak wel een hogere prijs met zich meebrengt De geur van de meeste producten die voor beiden zijn, vervliegt snel, waardoor je ze na een paar minuten in je haar niet eens meer ruikt. Maar als je dat wil vind ik het prima. Maar in de mousse is voor zover ik weet, geen enkel product speciaal voor mannen te koop, terwijl het makkelijk werkt en een goede basis vormt voor het begin van je styling. Je zal in dat geval dus moeten kiezen voor een sterke clay, gel of creme, tenzij je er in de winkel toch 1 ontdekt, kies dan voor de meest sterke die je kan vinden. De Murray's is erg vet en glanst je tegemoet, dat werkt dus ook niet voor jou, maar een andere pomade zou het wel goed doen, de pomades van nu zijn niet meer vet, maar op waterbasis, ook deze zijn verkrijgbaar in de men series. Welk product je pakt maakt niet zoveel uit, let erop dat ze niet vet zijn en een aangename geur voor jou hebben. Maar vooral op dat ze een stevige fixatie geven.
Je moet zelf ervaren welk product bij jou past, dat kan ik niet voor je doen, ik ken alleen de lengte van je haar, maar de structuur is ook belangrijk om een goed advies te kunnen geven. Eind mei, begin juni komen de vakantieverpakkingen weer in de winkels, deze zijn klein en prima om uit te proberen, schaf er daar een aantal van aan en test ze zo. Vraag bij je volgende knipbeurt aan je kapper je zo te knippen, dat het haar al in de gewenste richting valt. Dat is meestal wel mogelijk, op de kruinen na.
Succes!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ontzettend bedankt voor de toegewijde toevoegingen! Daar moet ik mee uit de voeten kunnen.