Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Word je haar (tijdelijk) droger als je het laat groeien?

Ik ben een man, en laat mijn haar langer groeien.
Het word nu al aardig lang, en ik merk dat vooral mijn punten wat meer pluizen / naar binnen of naar buiten gaan staan, ze zien er droog uit en soms springen ze alle kanten op.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
731
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Neem wekelijks een haarmaskertje(te koop bij iedere drogist)
Dat is echt heel goed voor je haar.
Je hebt speciale produkten van L'Oreal en Nivea for Men,keus genoeg.
Je haar wordt niet droger als het groeit,ik heb mijn haar heel lang laten groeien(tot mijn middel)en het is nooit droog geweest. Verder is het echt belangrijk om af en toe een piepklein puntje af te knippen(ook als je het laat groeien)om splijten en afbreken van de punten te voorkomen.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Tja, haren bestaan nu eenmaal uit dood materiaal, en dat gaat dus splijten, pluizen en afbreken. Bij de een gebeurt dat sneller dan bij de ander, en zo bestaan er mensen die hun haar tot op de grond kunnen laten groeien (echt), terwijl anderen niet verder komen dan schouderlang. Dat je haar aan de punten droger is dan aan de wortels, klopt. De kliertjes die het vet aanmaken (talg) zitten bij de haarwortels.
Wat kun je nu doen om je haar mooi te krijgen/houden?
Natuurlijk op nummer 1: gezond eten en genoeg water drinken. En verder: niet elke dag je haar wassen. Een milde shampoo gebruiken. Hair conditioner gebruiken. Al laat je het groeien, toch af en toe de dooie punten eruit laten knippen. Niet föhnen en stylen, en als je het tóch föhnt: op een lage temperatuur! Je kunt ook af en toe een oliekuurtje nemen (drogist!).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding