Geeft lichaamsmakeup af aan je broek?

Ik zag dat er foundations voor je lichaam bestaan. Zelf heb elke dag heel veel blauwe plekken op mn benen waarvan ik niet weet waar ze komen en ze doen gelukkig ook geen pijn.
Wel schaam ik me ervoor als ik ergens blijf slapen. Ik zou ze dus graag bedekken met make up maar ik ben bang dat het afgeeft aan mijn broek.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Of kan ik beter zelfbruiner gebruiken? Maar ik hoorde dat die ook wel echt aan je kleren kon afgeven?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (1)

Een foundation of zelfbruiner voor het lichaam is niet voldoende om blauwe plekken te verbergen, je zal dan zoveel foundation op je huid moeten smeren dat je er echt een plak op krijgt, wat ook enorm opvalt. Een zelfbruiner werkt niet camouflerend dus dat werkt ook niet.
Wel is er een speciale camouflage die geschikt is voor de huid, welke ook niet afgeeft en praktisch niet opvalt. Ook is deze camouflage te mengen in je huidskleur en geeft hij na fixatie niet af. Wel is het van belang je hierbij je te laten helpen door een deskundige, dat kan een verkoopster in een parfumerie zijn, of een schoonheidsspecialiste die hiermee werkt. Zij leren je dan dit goed aan te brengen en mengen de kleur voor je. Vergeet bij dit product (derma color) niet de reiniging aan te schaffen, want met een gewone make-up remover is dit niet te verwijderen.
Voor iedere foundation of camouflage geldt, dat je het moet verwijderen voor het slapen gaan, dus dit is een mooie oplossing voor de zomer, als je blote benen hebt. Een pyjamabroek met lange pijpen is meer geschikt voor een logeerpartijtje.
Laat ook eens door je huisarts een diagnose stellen over de oorzaak en eventuele behandeling van de blauwe plekken. Zomaar blauwe plekken moet je niet mee blijven lopen.