Mijn hond heeft me gebeten? Is hoe mijn hand er nu uitziet vreemd?

Hij mag me niet bijten, weet ik! Maar ik vraag me af of het wel normaal is hoe m'n hand eruit ziet! Ik heb m'n hand uit z'n bek getrokken en waar zijn tanden langs mn hand zijn gegleden is m'n huid veel dikker, of er een slangetje op ligt! Hoop dat de foto duidelijk genoeg is!

Weet jij het antwoord?

/2500

Direct naar de huisartsenpost een tetanusspuit halen lijkt me verstandig.

de foto is niet echt duidelijk. zorg er bij een hondenbijt in elk geval voor dat, als er sprake is van een wond, je de wond goed schoonmaakt en schoonhoudt. dit om infecties te voorkomen. op de foto is niet echt veel speciaals te zien. ik denk dat het in uw geval wel los loopt. Toegevoegd na 2 minuten: een tetanusprik is idd wel aan te raden, mits deze injectie voor u alweer langer dan 10 jaar geleden is.

Bronnen:
http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/divers...

Naar de dokter, je moet een tetanusprik gaan halen, als je die langer dan 10 jaar geleden hebt gehad. Laat de arts ook naar je hand kijken, dan kan hij dat behandelen indien nodig.

Zo te zien is er niet doorgebeten dus kan het geen kwaad en zal het morgen al een stuk minder zijn. Mocht het zijn dat je toch een wondje hebt,dan is het beter om de huisarts te bellen voor een eventuele tetanus injectie,maar dit ligt aan je leeftijd hoe lang het geleden is dat je de laatste tetanus injectie hebt gehad. Toegevoegd na 39 seconden: Ik ben trouwens benieuwd hoe het komt dat je hond gebeten heeft.

Het oedemateuze (gezwollen) weefsel lijkt erop te duiden dat de huid toch beschadigd is en zich mogelijk een infectie ontwikkelt. Belangrijk is het volgende: Als je zeker weet dat de huid NERGENS beschadigd is, dan is het hooguit een striem. Als de huis geschaafd is, en het daar rondom inderdaad dikker wordt MOET je even langs de huisartsenpost gaan. Hondenbeten onder een gesloten wond kunnen heel vervelend uitpakken. Als je hand gaat zwellen is het echt niet goed, maar wacht maar niet af. Mogelijk krijg je een anti-tetanus injectie en antibiotica mee. Niet te lang wachten nu want je kan snel ziek worden. Als er niks aan de hand blijkt, des te beter, maar dit is iets waarmee je geen risico moet nemen. Toegevoegd na 1 minuut: huis geschaafd, moet zijn huid geschaafd.

Ik zie geen gebroken huid, dus geen bloedingen ? Het zal wel meevallen maar als je het echt niet vertrouwd op naar de huisarts.

dat is reactie van de huid.. niks ergs als het pijn begint te doen of blijft, morgen naar de HA Toegevoegd na 5 minuten: leg er trouwens wat kouds op ivm de zwelling

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100