Kan je babyolie gebruiken om je haar beter doorkambaar te maken?

Ik gebruik geen cremespoeling en conditioner meer omdat ik een geïrriteerde hoofdhuid heb,en ik krijg er ook jeuk en roos door en dat kan dan weer haaruitval erger maken,waar ik soms tijdelijk last van heb.
Dus misschien is babyolie een goed idee..?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
7.3K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je hoeft de conditioner toch niet op je hoofdhuid aan te brengen?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Babyolie is meestal een minerale olie met weinig toevoegingen zodat de kans op last krijgen klein is. Nog beter olijfolie of kokosolie gebruiken.
http://macblogster.nl/4-olie-soorten-waar-je-haar-super-blij-van-wordt/
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ik zou precies hetzelfde gezegd hebben Jackd ;)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik dacht dat babyolie misschien een goed idee zou zijn omdat het heel mild is,maar kokosolie ga ik toch wel kopen binnenkort.

Antwoorden (1)

Van baby olie word je haar erg vet. Het blijft immers een olie.
Wat je zou kunnen proberen is een creme spoeling aan te brengen op te punten van de haar en contact met de hoofdhuid vermijden.
Kam je haar voor het douchen en als het nog nat is. Pas wel op met nat haar, het is een stuk kwetsbaarder. Het belangrijkste met moeilijk haar is: heb een engelengeduld en haast niet.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het geeft niet dat het vet is hoor,kan het toch weer wassen,conditioner gebruikte ik altijd voor mijn hele haar van kruin tot punten om het glad en kambaar te maken,mijn haar is heel lang,tot op mijn taille en uitkammen is heel gedoe met klitten.
Geen moeilijk haar maar wel haar in slechte conditie door mijn eetstoornis.