hoe kan ik een soort vlekje op mijn gezicht wegkrijgen dat door de uitslag is gekomen?

kijk ik had eerst uitslag omdat ik met een washandje me gezicht te grof had gewassen en even later kreeg ik dus uitslag dat rood was (een soort wondje) en het werd een korstje en ik ging er nog een x aan zitten en ging me korstje er van af en 1 week later ging het korstje weg maar kreeg ik zo'n klein vlekje op me gezicht waar het kostje eerst zat en het vlekje is iets donkerder als mijn huid dus je ziet het wel een beetje maar me vraag is hoe krijg ik dat vlekje weg willen jullie me alsjeblieft helpen !
zo snel goelijk aub !

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ritsuka
9 jaar geleden
Niet aankomen, gewoon creme smeren

Antwoorden (2)

Door het snelle verdwijnen van het korstje is er waarschijnlijk een pigmentophopinkje ontstaan, dat is dat vlekje.
Snel laten verdwijnen kan niet, dit gaat mogelijk vanzelf weg na een paar maanden, maar het kan ook de rest van je leven zichtbaar blijven. Als dat het geval is kun je het weg laten laseren, dit wordt denk ik, niet vergoedt door je zorgverzekering.
Ook kun je hiervoor naar een dermatoloog, deze kan het wegsnijden, of je een blekende creme voorschrijven. Ook kun je het (tijdelijk) camoufleren, dit doe je met een stiftje of creme dat bij iedere drogisterij te koop is, kies een kleur die 1 tint lichter is dan je huidskleur en vervaag het product langs de lijnen. Laat je adviseren door de verkoopster.
Wat je beter kan doen, is er mee leren leven, zo'n vlekje maakt je juist speciaal, anders dan anderen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je zou bio oil kunnen proberen, dit is een soort oranje olie wat echt magisch werkt tegen littekens, striemen, vlekken etc. Ik garandeer niet dat het werkt, maar misschien het proberen waard!