Waardoor komen de witte plekjes en schilfertjes op mijn hoofdhuid?

Sinds en paar weken heb ik erg kort haar. Ik zie de laatste tijd dat als ik m'n haar wegwassen heb, op mijn hoofdhuid op verschillende plekken hele kleine witte schilfertjes die vast zitten aande hoofdhuid. Als ik ze er af krab zijn het hele kleine schilfertjes. Als m'n haar opgedroogd is en ik m'n hand door m'n haar haal of schudt dan vallen er allemaal kleine schilfertjes uit.

Laatst ben ben ik een hoofdhuid analyse gaan doen en daar bleek dat ik vette hoofdhuid heb. Ik snap niet dat ik dan wel schilfertjes heb....! Ik heb het idee dat de schilfers erger zijn als ik de shampoo bij het haar wassen 1 of 2 minuutjes laat intrekken. Ik word er gek van en weet niet wat ik er mee moet!!

Toegevoegd na 45 seconden:
*haar wegwassen moet natuurlijk zijn: "haar gewassen"

Weet jij het antwoord?

/2500

je hoofdhuid is ook een orgaan dat zichzelf vernieuwt. Iedere twee weken heb je een totaal nieuwe huid. Op je hoofd gebeurt dit ook en dat zijn die witte vlekjes/schilfertjes. Deze schilfertjes kan je gewoon wegvegen, het is niet schadelijk voor iets.

Zou het misschien ook "roos" kunnen zijn? In dat geval zou een anti-roos shampoo wellicht kunnen helpen.

Ik vermoedt dat hier sprake is van roos, er is zelfs een kleine kans op psoriasis, maar dat zou je dan aan je hoofdhuid moeten zien. Roos is te behandelen, er zijn shampoos op de markt die dit bestrijden. Kies daar een milde vorm van, of vraag je huisarts om advies. Stop met de shampoo zo gauw de roos weg is en je er helemaal vanaf bent, ga weer over op een gewone milde shampoo, als het terug komt kun je er weer mee beginnen. Ik hoor ook wel eens dat stoppen met je haar wassen helpt tegen roos, prima om dat eens te proberen, je kunt je haar dan regelmatig uitspoelen met lauw water, in plaats van een wasbeurt. Wat het ook kan zijn zijn restjes haargel, als je dat 's avonds niet goed uit je haar kamt of spoelt, blijven opgedroogde restjes achter op de hoofdhuid, en/of je haar. Je zal dus even op ontdekkingstocht moeten wat de oorzaak is.

Bronnen:
http://www.gezondheidsnet.nl/haar-in-de-ho...

Als het psoriasis is, is de kans groot dat je ook ergens anders op je lichaam een vreemd plekje hebt. (Rood of schilferig of aangedaan in huidplooien) (vaak achter de oren, in de bilnaat of bij de ellebogen of knieën) of een afwijking aan je nagels. Als dat zo is kun je ook voor de hoofdschilfers terecht bij de huisarts of dermatoloog.

Het zou inderdaad roos kunnen zijn, als je heel warm doucht kan de roos erger worden ik zou proberen een week lang met lauw water te douchen om te kijken of het zo weg gaat. Het kan ook dood huid zijn, met kort haar zie je dat sneller omdat het nu niet meer in je haar blijft vastzitten.

omdadde ge lellek ben'

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100