Is er een shampoo om mijn haar stijler te maken?

Mijn haar begint steeds meer te krullen maar dit vind ik niet mooi staan bij mezelf. Is er een shampoo die mijn haar steiler maakt en zo ja waar kan ik die kopen? Een gel is ook goed zolang het maar niet te ingewikkeld is (zoals een stijltang). Ik ben een jongen met middellang haar. Alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Het beste antwoord

Je haar steil maken is niet mogelijk zonder warmtebronnen zoals de stijltang of föhn, wel kun je steil laten maken met behulp van een keratinebehandeling, waar je af en toe toch een stijltang nodig zal hebben of een chemische stijling, waarbij het steile haar tot een week of 6 steil blijft. Met alleen een shampoo gaat dit dus zeker niet lukken.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik heb wel een hete lucht fohn. Kan ik mijn haar daarmee stijler maken en zo ja hoe? Ik douche liever niet in de ochtend.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja, dat is mogelijk, je moet dan een sterke versteviging in je haar doen (bij voorkeur een vloeibare versteviger, (van Junior en Guhl zijn deze nog te koop) nadat je je haar vochtig hebt gemaakt, het makkelijkst breng je deze producten aan met een oude, of nieuwe goedkope, plantenspuit als er geen pompspray op de fles zit. En terwijl je föhnt je haar glad kammen (van je kruin tot de punten de warmte verdelen. Als je haar steil genoeg is naar je zin, kun je je kapsel fixeren met een haarspray. Denk er wel aan dat dagelijks föhnen heel slecht is voor je haar. Je krijgt het hiermee niet zo glad als met een stijltang, maar de krullen zullen wel grotendeels minder zijn. Kies voor sterke, niet vette stylingsproducten, of dat voor mannen of vrouwen is bedoeld maakt niet uit, een product voor mannen is alleen anders van verpakking en mogelijk van geur, maar de geur van een haarversteviger vervliegt snel.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nog een paar vraagjes:
-Wat bedoelt u met het haar vochtig maken? Mijn haar onder de kraan houden en het dan drogen met een handoek?
- Kunt u een link sturen naar de producten die u bedoelt? Als ik haardversteviger intyp krijg ik 1000 verschillende results en ik kan ook geen goede haarspray vinden. Alvast bedankt
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je haar vochtig maken doe je met een plantenspuit, of je natte handen, of een natte kam of borstel door je haar te halen. De haarverstevigers zijn op het internet niet makkelijk te vinden, dit omdat het niet veel gebruikt wordt, vroeger toen de dames nog watergolfden (krulspelden gebruikten) werd het veelvuldig verkocht. Tegenwoordig is het assortiment hierin zeer klein. Het is nog wel te koop, maar je zal er in de winkel echt om moeten vragen of ernaar zoeken, het ziet er waterig uit en is supersterk. Bij een kappersgroothandel vond ik nog wel haarverstevigers in vloeibare vorm:
http://www.hairaction.nl/merken/scarlett-jezewski/haarversteviging
Door kappers wordt het nog steeds gebruikt, maar zij kopen het met liters tegelijk.
Ook van Guhl vond ik er nog 1, dit is echter een heel klein flesje en onnodig prijzig, in de winkel zijn grotere flacons te koop voor minder geld.
http://www.prijsking.nl/detail.php?id=dj175085&q=haarverzorging-vloeibare-versteviger
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Moet de versteviger ook worden aangebracht met een plantenspuit?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat hoeft niet, maar is wel het makkelijkst, een vloeibaar product met je handen verdelen valt niet mee.