Weet iemand tips hoe je je mascara goed en even zwart kunt krijgen?

Hoi!
Ik ben heel perfectionistisch dus wil ik mijn mascara even dik en zwart.
Als dat niet lukt word ik erg gestresst.
Weet iemand een goeie tip hoe je snel en mooi je wimpers lang en uit elkaar krijgt? En even Zwart? Of weet iemand een goeie mascara hiervoor?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Misschien heb je er meer aan om iets te doen aan je perfectionisme ipv op zoek te gaan naar de perfecte mascara. Als je door zoiets onbenulligs als mascara al gestrest raakt, heb je toch geen leven?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Zoek beter een goede schoonmaakspecialiste en / of een goede make-up artiest! of beter nog volg zelf de opleiding tot make-up deskundige; dat lijkt me de oplossing van al jouw gespresste problemen. Is het niet handiger om gespresst te geraken voor en door belangrijker zaken in het leven?
Rieneke1
9 jaar geleden
Beweeg de borstel niet alleen van de basis naar de uiteinden, maar maak ook horizontaal een heen en weer gaande beweging.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Juist Rieneke, zigzag beginnen en dan met streken van onder naar boven, dan krijg je je mascara mooi verdeeld en door de laatste handeling zet je de haren weer uit elkaar.

Antwoorden (2)

Een perfect resultaat krijg je als volgt: breng de mascara niet te dik aan, en beweeg de mascaraborstel niet alleen van de basis naar de puntjes, maar beweeg tegelijkertijd het borsteltje ook zigzaggend van links naar rechts.
Bij een nieuwe mascara kan het zijn dat je iets teveel hebt aangebracht waardoor de haartjes aan elkaar kleven: daarvoor kan je meteen na het aanbrengen een wimperkammetje gebruiken.
Laat de mascara even drogen, en breng vervolgens een tweede laag aan.
Als het goed is heb je nu mooie volle zwarte wimpers.
Rieneke1
9 jaar geleden
zigzag je mascaraborsteltje terwijl je het aanbrengt zodat de wimpers mooi uit elkaar gaan.
Ook is het belangrijk dat je geen waterproof pakt omdat dit zwaarder is voor je wimpers dan gewone mascara. Dus als je normale mascara pakt blijft het langer mooi.

Goede mascara`s vind ik;
essence stays no matter what (niet zeker of ze die nog hebben maar essence maakt vaak goede mascara`s)
mac false lashes

Je kunt beter zelf enkele mascara`s proberen omdat het toch aan je wimpers zelf ligt