Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

veel haar verlies wat nu of is dit niet zorgelijk?

Ik verlies echt heel veel haar de laatste tijd. Als ik met mijn hand Door mijn haar ga zitten er minimaal 6 haren aan.. als ik met mijn hand mijn afro kapsel wrijf/aai dan regent het haren naar beneden... ook met douchen zitten de haren overal. heb wel veel haar maar maak mij toch zorgen heb het al vanaf de zomer dat probleem iemand enig idee wat het probleem is? Ben een jongeman

Toegevoegd na 8 minuten:
ook ook kleding stukken zitten haren

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
721

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Ieder mens verliest gemiddeld 100 haren per dag, de een dus wat minder, de ander wat meer. Niet echt zorgelijk dus. Misschien heb je nu een ander kapsel, waardoor het meer opvalt
(Lees meer...)
9 jaar geleden
Haarverlies is een traag proces en kan al een tijdje bezig zijn voordat je het merkt of iemand tegen je zegt dat je haar dunner begint te worden. Veel mensen gaan vervolgens uitgevallen haren tellen na het kammen of douchen. Niet doen! Dit werkt stress alleen maar in de hand, verlies van haren is normaal. Raak niet in paniek als je tot de conclusie komt dat je last hebt van haarverlies. Er zijn op dit moment voldoende haargroeimiddelen om het proces van haarverlies te stabiliseren of verbeteren.Het is belangrijk om te weten wat voor soort haarverlies je ondervindt alvorens gerichte actie te kunnen nemen. De meest voorkomende soort haarverlies is alopecia androgenetica (AGA) volgens het mannelijke patroon waarbij er inhammen ontstaan en het haar op de kruin steeds dunner wordt.
In de loop der jaren zijn er ontzettend veel haargroeimiddelen op de markt gekomen, helaas is er slechts bij een klein aantal soorten wetenschappelijk aangetoond haarverlies te verminderen. Grofweg zijn haargroeimiddelen in vier categorieën te verdelen:

DHT-remmers in tabletvorm of als voedingssupplement (Finasteride, Dutasteride en Saw Palmetto)
Topische lotions (Minoxidil, Nanoxidil, Aminexil, Astressin-B)
Haargroeistimulerende shampoo met Ketoconazole (Regenepure en Revita shampoo)
Low Level Laser Therapy (laserhelm of laserkam)
Veel mensen hebben in hun regime tegen haarverlies vaak één middel uit elke categorie. Vaak wordt er op websites en forums gesproken over de 'gouden driehoek' wanneer iemand middel 1 t/m 3 tegelijk gebruikt.
(Lees meer...)
fremar
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding