Hoe houd ik me haar blauw?

Ik ben de laatste tijd helemaal gek van blauw haar! Ik wil het zo graag en ben daarvoor naar de kapper gegaan, helaas ben ik terug gekomen met me eigen blonde haren. Omdat ik niet zeker wist of het echt goed bij me zou staan wilde ik kleurspoeling doen. Die hadden ze wel maar die werd dan snel groen en dat moeten we niet hebben ;). Dus de enige optie is permanente haarverf. Maar hoe houd ik het gezond, of tenminste nog mooi blauw. Ik weet dat het een rare kleur is maar ik vind het heel mooi.

Ik heb ook een foto toegevoegd waarbij ik mezelf blauw haar heb gegeven, is dus niet echt. Ik zou graag willen dat jullie eerlijk zijn of het me staat, gewoon eerlijk :) alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
6.4K
Amadea
9 jaar geleden
Alleen voor carnaval staat iemand zo'n haarkleur.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik vind het gaaf, maar je moet er wel een type voor zijn. Ik hoef het niet te doen bijv.
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Ik vind het ook leuk. Net zoals mensen met zo'n knal roze kop. Echt vet! Ik durf het zelf niet, omdat ik denk dat mijn baas het niet goed vind. Houd daar dus wel rekening mee. Als je een baantje hebt, dat het niet tegen de richtlijnen van het bedrijf in gaat.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Gaaf ! Trek je niks aan van wat bekrompen geesten denken ; je bent nog jong genoeg voor zulke ' fratsen ' .
De grote vijand van haar heet : shampoo. En zeker voor gekleurd haar. Beetje bakpoeder en als je erg droog haar hebt wat azijn, en je hebt alles wat je nodig hebt voor geweldig haar, in eender welke kleur. En je zult merken dat een kleur veel langer houdt - al heb je wel net zo veel zoniet meer uitgroei.
Maar dergelijke extreme kleuren zul je inderdaad gewoon goed moeten bijhouden, omdat ze nu eenmaal niet zo ' licht-echt' zijn. Elke paar weken bij laten kleuren dus. Wat natuurlijk niet zo heel erg goed is voor je haar......

Antwoorden (3)

Om het mooi egaal blauw te houden zal je geregeld de uitgroei moeten bijwerken en dit gaat best snel dus of je daar zin in hebt?

Ik vind het niet gek staan en daarbij moet je doen wat je zelf wil en maling hebben wat anderen ervan denken.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ten eerste vind ik het blauwe haar op de foto je erg leuk staan bij je lichte huid. Ik zou zeggen doen!

Gekleurd haar moet je goed verzorgen.
- Was het niet te vaak want shampoo zorgt dat de kleur sneller vervaagt. (ook de permanente kleuren) En de shampoo die je gebruikt moet niet te agressief zijn. Er zijn uiteraard shampoos voor gekleurd haar, maar het moet in elk geval een shampoo zonder SLS of SLES zijn. Dat zijn de agressieve reinigers

- Gebruik regelmatig een goede conditioner voor je haar. Deze voedt je haar. Je hebt ook speciale conditioners voor gekleurd haar die de kleur weer een beetje opfrissen.
Een maskertje af en toe kan ook geen kwaad. Als je haar echt heel droog is geworden kun je een olie gebruiken.

- Pas op met de zon. Die zorgt er voor dat de kleur heel snel verbleekt. Dus als je het wil doen, zou ik het nu doen en niet in de zomer.

- Ga niet zwemmen in een zwembad met chloor.

Je zult regelmatig de uitgroei moeten bijwerken inderdaad. Dan wordt meteen je hele haar even mee gepakt en je kleurtje weer opgefrist. Zorg er dan wel voor dat je haar in top conditie is tussendoor. Als je de kleur zat bent zul je je haar moeten ontkleuren.

Je kunt uiteraard ook voor een veilige optie gaan door alleen de onderkant van je haar te kleuren (dip dye) of door een pluk te kleuren. Dan kun je het even testen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wat dacht je van : geen shampoo. Ik ben nu ruim 6 maanden ' no poo' (dus helemaal geen shampoo) en mijn haar is nog nooit zo dik en gezond geweest, en wordt nauwelijks meer vet. Een keer in de week wat bakpoeder erover en wassen met water volstaat. En je kleur blijft maanden mooi.
Kijk even of deze haarkleur bij je type past,
http://home.hccnet.nl/a.slob/Pagina's/welk_kleurtype_ben_ik.htm
Kom je er zelf niet uit, vraag het dan bij een winkel die kleding verkoopt, kapsalon of drogisterij, vaak is er in 1 van deze winkels wel iemand aanwezig met kleurkennis. Je kunt het ook eerst proberen met haarkrijt, alhoewel dat ook enigszins in blond haar kan trekken. Blond haar is vaak poreus, waardoor ongewenst uitwasbare kleuringen in het haar trekken en daardoor vreemde kleuren veroorzaakt.

Was je gekleurde haar zo min mogelijk, gebruik geen haarlak, 2 in 1 shampoo of anti-roosshampoo. Was met een neutrale shampoo en zo koud mogelijk, dat is de manier om kleuren vast te houden. Ook is het meestal nodig regelmatig dit soort kleuren nogmaals te kleuren, omdat onnatuurlijke kleuren snel kleur verliezen. Dit kan met een semi permanent product. Hoe vaak je dit zal moeten doen ligt aan het aantal wasbeurten per week, ook wordt het aantal keren dat je kleur toe moet voegen steeds minder.