Nee, slecht is dat niet, het is zelfs heel goed, huidkanker is de meest voorkomende kankersoort in Nederland, die in veel gevallen voorkomen kan worden door je goed te beschermen tegen de zon. Ook beschermd het je tegen ongewenste pigmentvlekken en verbranding van de huid.
Denk er wel aan, dat zonnebrand maar een paar uur werkt, dat je je dus meerdere malen per dag in moet smeren om het optimale effect te bereiken. Wat ook een punt is, is vitamine D, vitamine D wordt grotendeels aangemaakt onder invloed van zonlicht. Laat je vitamine D dus regelmatig testen via de huisarts, of let op de signalen van tekorten. Vul eventuele tekorten aan met voedingssupplementen.

Toegevoegd na 6 minuten:
En nee, schadelijk voor je gezichtshuid is het ook niet, zeker niet als je producten gebruikt die speciaal bedoeld zijn voor het gezicht. Meestal zijn zonnebrandmiddelen hydraterend, wat wil zeggen, dat het zorgt dat het vocht dat in je huid zit, in je huid blijft. Ook worden dit soort producten grondig getest voordat het op de Nederlandse markt wordt gebracht. het komt wel voor dat er mensen allergisch reageren op een ingrediënt, dan moet je stoppen met dat product en neutralere bescherming zoeken, die wel bij je past.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Zonnebrand is ontwikkeld om de kans op huidkanker te verkleinen en om je zonder zorgen van de zon te laten genieten. Helaas zorgen de meeste zonnebrand producten juist voor een verhoogde kans op kanker en verstoren ze de functies van je hormonen