Waarom krijg ik altijd scheerwondjes aan de voorkant van mijn benen?

Als ik mijn benen scheer (met een nieuw, scherp mesje), scheer ik vaak de voorkant van mijn benen open (ook al zit er op die plek nog geen wondje dat ik opnieuw opensnijd). Waarom is dit?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2.3K

Het beste antwoord

Het scheermesje is recht, je scheenbeen is bol en geeft nauwelijks mee omdat er weinig tot geen weefsel tussen bot en huid zit. Hierdoor schraap je met het rechte scherpe mesje de iets opstaande huid open als je verticaal scheert. Je kan eigenlijk het beste horizontaal trekken. Tenminste als je rechtop zit of staat.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

ik doe altijd mijn huid die over het midden van je scheenbeen loopt iets opzij trekken zodat je op wat zachter weefsel scheert. want je haalt je huid open als je over het opstaande(dus het midden) bot scheert!als je los laat is je huid en mooi glad en in perfecte staat zonder wondjes of stukjes weg gesneden huid!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
smeer je benen 1 uur van te voren in met wat lotion. doe het niet te dik want dan trekt het niet goed in en dan kun je een uur later je hopelijk gewoon scheren. Smeer je benen elke avond niet te dik in zodat je huid wat soepeler word en dus niet open gaat als je je scheert
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Spoel je benen eerst met warm water, zeep ze in, scrub ze, spoel alles eraf, droog ze met een handdoek en scrub ze dan opnieuw (droog) in draaiende bewegingen van boven naar onder toe. Mij heeft het geholpen.