Kunnen mannen hun gezicht scheren met ontharingscrème?

Zijn er mannen die hun snor & baardharen verwijderen met ontharingscrème? Ik heb daar nog nooit van gehoord, maar waarom eigenlijk niet? Is het niet minstens even of zelf makkelijker/prettiger dan een scheermes of scheerapparaat?

Voor zover ik heb kunnen lezen, ook op Goeievraag, blijven de haartjes ong. even kort/lang weg.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
8.7K
Amadea
9 jaar geleden
Nee, ontharingscrème is te agressief om in je gezicht te smeren.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Er bestaat ontharingscrème voor het gezicht, voor dames.. maar die is waarschijnlijk niet geschikt voor mannen, vanwege grovere/meer haargroei.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je hebt wel speciale ontharingscreme voor een gevoelige huid. Ook een voor je bikinilijn die minder aggressief is maar waar ook stugger haar zit. Of je daar je gezicht mee in wilt smeren weet ik niet.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Niet doen! Amadea heeft gelijk.
Een vriend van mij is ooit op dat onzalige idee gekomen. Zijn huid was de volgende dag nog helemaal rood en voelde pijnlijk aan.

Het beste antwoord

Er zal wel vraag naar zijn, want er is een product ontwikkeld dat ook geschikt is voor het gezichtshaar bij mannen. Nieuwe Veet(TM) for Men Gelcrème is een snelle en effectieve manier om lichaamshaar te verwijderen, waardoor je huid tot wel twee keer zo lang glad blijft in vergelijking met scheren. De Sensitive is speciaal ontwikkeld voor de gevoelige lichaamsdelen: oksels, gezicht en schaamstreek.

Al denk ik dat de meeste mannen die ontharingscreme gebruiken, dit doen om hun borst- en rughaar te verwijderen. Wielrenners bijvoorbeeld gebruiken al jaren ontharingscreme voor de benen.
Ik denk wel dat steeds meer mannen op zoek gaan naar een makkelijk, snel en pijnloos (wondjes voorkomen) product. Ook nemen de mannen steeds meer verzorgingsproducten van de vrouw over, denk bijvoorbeeld aan de dagcreme. En dat er daarom een markt is/komt voor dit soort producten.