Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat verandert er aan de werking van Isobetadine (gel) 5 jaar na datum?

Wat verandert er aan de werking van Isobetadine (gel) 5 jaar na de datum die op de verpakking staat?
Ps: Ik ben niet zeker van de categorie, maar dit lijkt me de best mogelijke...

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
13.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Behalve dat de werking niet meer gegarandeerd is na die datum is er weinig over te zeggen.
(Mijn inschatting zou zijn dat een dichte tube die altijd koel is bewaard ook 5 jaar na dato nog wel werkt. Zou het nog zo op een wond smeren ;-) )

Grofweg kun je een inschatting maken door bij aankoop te kijken hoe lang iets houdbaar is. Een product met houdbaarheid van dagen tot enkele maanden zal minder lang goed blijven na de verloopdatum dan een product waar op staat dat de uiterste datum 5 jaar of langer is.

Ook bij middelen waarbij het van belang is dat de werking zeer constant is, zal een strakke houdbaarheidsdatum op staan omdat veiligheid gegarandeerd moet zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

De stabiliteit van de werking verdwijnd,er is dus geen gerantie dat het product na al die tijd nog werkzaam is.
(Lees meer...)
fremar
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding