Krijg je zwarte haren als je je na het scheren van je benen het niet herhaalt?

Want ik had me een keer gescheert, en sommige zeggen dat je dan zwarte haren krijgt. is dat waar? En zie je dat erg? dankjewel

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Haar
9.7K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Haarkleur is genetisch bepaald, en scheren doet niets met je genen.

Antwoorden (4)

De haartjes kunnen in het begin even wat (iets, echt miniem) donkerder zijn, omdat ze nog niet gebleekt zijn door de zon. Maar dat trekt vanzelf en snel weer bij. Ik heb nog nooit zwarte haren gekregen, ook al scheer ik mijn benen iedere zomer en laat ik het iedere winter weer versloffen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rieneke1
13 jaar geleden
niets mis met dit antwoord, +
bij somige menssen wel en andere niet.
maar meestal zij het geen zwarte haren maar zwarte stoppels die dus alleen aan het beging zwart zijn.
en volgens mij vind iedereen het bij zichzelf opvallen, dus dat weet ik niet,,,
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je moet de haar zien als een toelopend puntje, dus bij je huid is hij iets breder dan aan het eind. Wanneer je de haar afscheert, word de bredere onderkant het nieuwe puntje. Vandaar dat nieuw terugroeiende haren stugger, dikker en donkerder lijken. Wanneer ze wat langer groeien 'schuren' ze weer zoals ze waren. De fabel dat het haar steeds donkerder wordt heeft daarmee te maken, maar ook, omdat de meeste meiden in de puberteit beginnen met scheren. Mijn haren waren toen ik kind was ook veel lichter dan nu ik volwassen ben, dus lijkt het alsof het door het scheren komt. Hoop dat ik het duidelijk genoeg uitleg.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee daar krijg je geen zwarte haren van of je moet donker zijn van jezelf.bij blonde types blijft t blond.ze worden wel iets harder,steviger,stugger na mate je ouder word.gewoon regelmatig blijven scheren.