Hoe kun je als man langere haren netjes houden?

Hoe kun je als man langere haren netjes houden? Ik wil mijn haren (stijl met uiteinde beetje slag/golf) langer laten groeien, maar sinds een tijd krijg ik vaak opmerkingen als 'zwerver' e.d. naar mijn hoofd. Ik gebruik gewoon gel om ze naar achteren te doen. Ik was mijn haren iedere dag. Heeft iemand misschien tips dat het toch verzorgd uitziet?

2 jaar geleden
in: Haar
1.7K
Ritsuka
2 jaar geleden
Wat voor shampoo en conditioner gebruik je?
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
Als je je haren laat groeien (man of vrouw), kun je het beste geregeld naar de kapper gaan.
Geef duidelijk aan dat je ze laat groeien!
De kapper knipt telkens een model (ziet netjes uit) en weet precies wat wel en niet geknipt moet worden.
Laat je het gewoon groeien, ziet het idd niet uit.

Het beste antwoord

Gebruik een vriendelijke shampoo met niet te veel chemicaliën. Het beste kun je gewoon een shampoo gebruiken met enkel natuurlijke ingrediënten. Gebruik ook niet elke dag shampoo. Bij kort haar raden we dat niet aan, maar bij lang haar zeker niet. Wat je wel elke dag moet doen is een conditioner gebruiken. Het zorgt ervoor dat je haar sterk en zacht blijft. Het voorziet je haar van vitamines en andere voedende ingrediënten.

Dus één tot twee keer per week wassen met een shampoo en dagelijks met een conditioner. Gebruik een conditioner altijd na de shampoo omdat de shampoo anders de olien van de conditioner weg wast. Is je haar erg droog? Gebruik een haar masker of een leave-in-conditioner om je haar extra te voeden.

Borstel een paar keer per week je haren zodat de oliën in je haren zo goed worden verdeeld. Het voorkomt ook klitten in het haar en gespleten haarpunten. De oliën die je hoofdhuid zelf aanmaakt bereiken zo alle delen van het haar.

Dit klinkt een beetje gek en veel mannen gaan dan ook helemaal niet naar de kapper wanneer ze hun haar willen laten groeien. Dit is ook de grootste oorzaak van een wilde lelijke bos haar op je hoofd.

Je zult nog gewoon naar de kapper moeten zodat je haar een bepaald model houdt en zodat je je haar nog in model kan krijgen. Zo kunnen de zijkanten wat korter gemaakt worden en bovenop langer. Vaak kun je dan later de zijkanten altijd nog laten groeien. Je hoeft dus echt geen lelijk kapsel te hebben in die tussenfase. Je moet de groei van het haar begeleiden zodat het groeit naar een bepaald model. Naar de kapper gaan voorkomt ook gespleten haarpunten waardoor het er verzorgd uit blijft zien.
2 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
Vooral de laatste twee alinea’s!
+