Wat is een verfspoeling?

Van nature heb ik donkerblond haar maar de afgelopen 4 jaar had ik mijn haar lichtblond geverfd. Gisteren ben ik naar de kapper gegaan omdat ik terug wou naar mijn eigen haarkleur. De kapper gebruikte hiervoor 2 verfspoelingen en nu is mijn haar donkerbruin. De kapper vertelde dat een verfspoeling anders werkt dan een kleurspoeling, maar wat is dan precies een verfspoeling?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
3K

Het beste antwoord

Een verfspoeling, of verfbad, of gewoon haarverf is in zoverre anders dan een kleurspoeling, dat verf(spoeling) grijs haar volledig dekt. Dat doet een kleurspoeling niet, deze dekt maximaal tot 80% van het grijze haar. Dat zal ook de reden zijn, dat de kapper heeft gekozen voor verfspoeling bij jou. Jij hebt je haar laten ontkleuren, waardoor er geen of weinig pigment meer in je haar zit, net als bij grijs haar. Een kleurspoeling had hier niet op gepakt, waardoor er eerst voor gepigmenteert had moeten worden. Dit had duurder uitgevallen en meer tijd gekost, dan in 1 keer de verf aan te brengen. Het tweede verschil is de houdbaarheid, een kleurspoeling slijt uit je haar en houdt 6 tot 8 weken. Een verf moet je uit je haar laten groeien. Wel is een kleurspoeling minder slecht voor je haar, dan een verf. Verf droogt het haar uit en geverfd haar beschadigd sneller, onderhoud je haar dus goed. Gebruik goede shampoo, cremeverzorging en af en toe een masker voor je haar, vermijdt zoveel mogelijk föhn, krul- en stijltang.