hoe voor kom je uitgedroogde benen?

ik ben net een week terug van vakantie en mijn benen zijn nu zo droog en het lijken wel een soort schubbetjes op me benen. Heeft iemand een oplossing hoe ik dit kan voorkomen??

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
3K

Antwoorden (5)

Smeren, smeren en nog eens smeren en ook genoeg drinken.
En een goede antizonnebrand gebruiken met een hoge beschermingsfactor.

En nu je weer thuis bent moet je nog eens smeren en smeren om je huid weer goed te krijgen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
VOORkomen vraag je:
Volgende keer, volgende vakantie: goed blijven smeren!
Je hebt de huid van je benen laten uitdrogen en nu laten de huidschilfertjes los, dat zijn die "schubbetjes" die jij bedoelt. Dat is heel normaal: Je huid is zich aan het vernieuwen. Dat is geen mooi gezicht dus om te zorgen dat je dat niet ziet:
Smeren met iets vettigs. Bijvoorbeeld: Zorg altijd voor een kleine blikje Nivea in je tas (kost maar een euro) of een mini-tube bodylotion. Of een klein flesje zonnebrandspul, hoeft voor je benen niet een hoge factor te zijn, maar wel vaak smeren!
Desnoods met een paar druppels olijfolie.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Douchen en voor het afdrogen insmeren met een olie uit de keuken,
bijvoorbeeld olijfolie of kokosolie.

Eventueel nog even kort afspoelen (hoeft niet) en dan voorzichtig afdrogen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Veel mensen hebben last van huidproblemen. Klachten zoals een droge huid, eczeem en psoriasis steken bij steeds meer mensen de kop op. Daarnaast kunnen we door droogte in de zomer en kou in de winter last krijgen van droge, schilferige plekken en kloofjes aan de handen of de voeten. Huidproblemen zijn erg vervelend en soms zijn er ontsierende droge plekken te zien. Huidproblemen kunnen jeuk en pijn geven.

Het gebruik van olijfolie bij huidproblemen
Olijfolie kan goede resultaten geven bij huidproblemen. Olijfolie is namelijk niet alleen gezond om te gebruiken in ons voedsel, maar ook onze huid vaart wel bij het gebruik van olijfolie.

Wanneer je je huid wilt behandelen met olijfolie, zorg er dan voor dat je hiervoor de groene extra vierge olijfolie gebruikt. Deze olijfolie is het zuiverst van samenstelling, de structuur is wat dikker en deze olie wordt het beste door de huid opgenomen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dit is ter genezing/herstelling van de huid ,
voorkomen is uiteraard voordat je in die situatie terecht komt.
Dat kun je voorkomen door je huid wat vetter te houden, of activiteiten vermijden die ervoor zorgen dat de huid uitdroogt.

Na een vakantie zou het bijvoorbeeld door het zonnen kunnen komen. Zorg dus dat je regelmatig dan met zonnebrand creme insmeert of benen bedekt. Ook veel aanraking met water/zwemmen droogt de huid uit. Dat kun je voorkomen door bijvoorbeeld wat olie of vettige creme te gebruiken voor zwemmen/baden.