ik wil mijn haar kleuren met kleurshampoo maar ik heb donkerbruin en licht bruin haar welke kleurshampoo kan ik daar voor gebruiken ?

ik wil al heel lang mijn haar een andere kleur geven en mijn voorkeur gaat naar rood ( zoals arianna grande ) maar ik wil het eerst proberen met kleurshampoo om te kijken of die kleur bij mij past, welke kleurshampoo moet ik gebruiken als ik donkerbruin en licht bruin haar heb ?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
3.4K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Zijn er plukken haar bijna zwart? Dat is namelijk donkerbruin, plaats een afbeelding van je haarkleur, dan is er een beter antwoord te geven. Een kleurshampoo houdt 6 tot 8 weken, is dat niet te lang voor een probeersel? Of bedoel je een uitwasbare kleuring? Dat houdt 4 tot 6 wasbeurten.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Plaats dan gelijk ook een afbeelding van de kleur die je wil bereiken, Arianna heeft meerdere kleuren rood gehad.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het staat tegenwoordig heel duidelijk op de verpakking voor welke haarkleur de kleur het meest geschikt is.

Antwoorden (1)

Donkerbruin haar is bijna zwart, dat krijg je niet zonder op te lichten rood. Dus even uitproberen is niet mogelijk met een spoeling. Wat wel een mogelijkheid is, is door het te kleuren met haarkrijt, dat is in veel kleuren verkrijgbaar en de kleuren zijn onderling te mengen tot de gewenste kleur. Je kunt wel rode uitwasbare kleurspoeling over je haar doen, zodat je alleen wat kleur ziet op de lichtbruine plukken, de donkerbruine plukken worden dan wat warmer, dan kun je ook al aardig bepalen of de kleur bij je past. Maar ook op lichtbruin haar, pakt felrood niet fel uit, ook lichtbruin haar is te donker hiervoor. Het enige dat je kunt bereiken, zonder te ontkleuren is een warme bruintint met rode gloed. Ga naar een goede kapper, laat deze je haarkleur bepalen (veel mensen denken dat hun haar donkerder is, dan het in werkelijkheid is) en vraag of de kleur die je in gedachten hebt bij je past. Ook het ontkleuren en rood kleuren van je haar kun je het beste aan je kapper overlaten. Bij het ontkleuren van je haar, blijft er hoogstwaarschijnlijk een rode/oranje gloed achter, welke de rode kleur van de spoeling of verf versterkt. Hierdoor is het moeilijk de juiste kleur te kiezen. Wat jij wil, is dus niet mogelijk met alleen een kleurspoeling.