zijn er goedkopere alternatieven voor Emla creme?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
6.3K
Amadea
9 jaar geleden
De werkzame bestanddelen in Emla zijn lidocaïne en prilocaïne. Dat zijn verdovende medicijnen. Deze combinatie wordt gebruikt om de huid of slijmvliezen te verdoven. Artsen schrijven het voor bij pijn door medische ingrepen of bij wondverzorging. Het is alleen op recept verkrijgbaar. Het hangt er nogal vanaf om welke reden jij Emla crème gebruikt of daar een goedkoper alternatief voor te vinden is.

Het beste antwoord

Een echt alternatief is dit niet, maar misschien toch wel het proberen waard. Je zou Dentinox kunnen proberen, dit is bedoeld tegen pijn bij doorkomende tandjes, maar ook op basis van lidocaïne, er zit minder lidocaïne in als in Emla, maar voldoende om de licht te verdoven. (gebruik dit niet op infecties, lees de bijsluiter) Ook is dit een vloeibaar product, wat aangestipt moet worden, terwijl Emla een cremevorm is.
http://www.bewustwinkelen.nl/media/bijlage/618861.pdf
Wat je ook kunt doen, is een coolpack of diepvrieserwten op de pijnlijke plek leggen.
Dentinox kost ongeveer 6 euro, terwijl Emla ongeveer 30 euro kost, je hebt bij Emla wel een grotere verpakking.

Toegevoegd na 1 dag:
Ik wil je nog wel adviseren, om als je dit gaat gebruiken voor een medische behandeling, of het zetten van een tatoeage, dit voordat je het gebruikt, te overleggen met de behandelaar. Sommige stoffen kunnen niet samen met bepaalde behandelingen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

je zou ook bij de drogist aambeienzalf kunnen halen. Klinkt misschien niet zo smakelijk, maar het gaat tenslotte om de ingredienten, niet om de naam.
Kijk dan wel of er lidocaine in zit. Dan heb je een lidocaine-houdende vaseline.