Moet je met kappersverf eerst de punten van je haar verven? (kis haarverf)

Ik heb bij een kapperswinkel kis jaarverf gekocht met 3% vloeistof. Mijn moeder is kapster geweest en wilde mijn haar wel verven. Nu lees ik op de verpakkinh dat je bij lang haar eerst de punten moet doen, dan 20 min. laten intrekken, dan de rest van je haren en weer 20 min. maar het is toch altijd eerst je scheidingen verven? Iemand een idee hoe dit wel werkt? De kapperswinkel waar ik dit heb gekocht heeft een ander nummer dan de site.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2.1K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Blijkbaar moet dat wel met dit product, heel tegenstrijdig met chemische haarkleuringen. De punten zijn poreuzer en nemen daardoor de haarverf sterker op, waardoor je deze als laatste moet kleuren, bij dit product dus juist niet, ik weet niet waarom.
http://haargeheimen.nl/zelf-haarkleuren/hoe-kleur-ik-mijn-haar-met-professionele-verf/

Antwoorden (1)

Het hangt er een beetje van af of je uitgroei hebt. Als je voor de eerste keer gaat verven (dus je haar is nog niet eerder geverfd), dan eerst de lengtes en punten inderdaad. Als je al uitgroei hebt (hetzij grijs, hetzij van een vorige haarverfbeurt) dan eerst de uitgroei en daarna de lengtes en punten.
Kijk eens in de productengids van KISS (zie bron hieronder). Vanaf pagina 25 vind je denk ik wel wat je wilt weten.