Gaat acne die ontstaat door stress weer vanzelf weg na de stressvolle periode?

Ik heb sinds langere tijd stress. Daardoor ook veel acne, met name in de zogenaamde T zone.
Ik heb begrepen dat dit van stress kan komen ivm extra aanmaak van bepaalde hormonen.
Ik neem aan dat de acne ook vanzelf weer weg gaat als ik in rustiger vaarwater zit?
Iemand nog tips om het in iedergeval goed te verzorgen?
Aan de stress wordt hard gewerkt, zit ook weer in stijgende lijn

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Het beste antwoord

Ja, als je stress verminderd zullen die hormonen ook niet meer aangemaakt worden. Om het goed te verzorgen nog een paar tips:

- was je gezicht 2x per dag met water ( geen zeep dat droogt je huid uit)

- let een beetje op je voeding ( het verband is nooit aangetoond, maar een gezonde voeding heeft zeker wel invloed op de algemene toestand van je huid)

- zit niet te veel aan de puistjes, hier wordt het erger van.

- als het niet weg gaat, ga naar de huisarts, die kan lichte medicijnen voorschrijven
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dankjewel. Goed om te horen dat het wel weer weg trekt. Ik was al bang dat het zou blijven. Medicijnen slik ik al genoeg, heb liever niet weer medicijnen erbij. Is dus ook niet nodig als het vanzelf weg gaat. Ook wel logisch eigenlijk. Minder stress, minder hormonen, minder acne

Andere antwoorden (2)

Ik heb jarenlang acne gehad. Één ding wil ik je afraden: je gezicht wassen met producten voor acné-huid. Hoe raar het ook klinkt, maar die producten werken volledig averechts. Beter kun je iets gebruiken wat zacht is voor je huid, liefst iets voor de normale huid. Toen ik producten ging gebruiken voor de normale huid, verdween mijn acne geleidelijk aan. Producten voor de normale huid brachten mijn huid terug in balans. Ze gaven de juiste hoeveelheid hydratie en ze maakte op een zachte manier mijn huid schoon.

Stress is funest voor je huid. Als je de stressperiode voorbij bent, zal het vanzelf wel beter gaan. Lekker rustig aan doen en ontspannen!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Fijn om te horen dat het vanzelf weer overgaat na de stress periode. Ik dacht al ojee nu blijft dat ook nog voor altijd. Ik verzorg mijn huid voornamelijk met water. Af en toe een scrub van niveau om de dode huidcellen te verwijderen en porieen schoon te maken.
Ik kan de reactie van Katniss beamen. Gebruik producten die zacht zijn voor je huid. Je wilt je huid rust geven. Door agressieve producten te gebruiken stimuleer je de huidvernieuwing teveel en dan gebeurt juist het tegenovergestelde.

Mag ik je vragen waar in je gezicht er nu acne zit? De plaats in je gezicht verwijst naar bepaalde organen.

Ik raad je ook aan om geheel te stoppen met koeienmelk te drinken en varkensvlees te eten.