Waarom krijg ik vettig haar van droogshampoo?

Ik gebruik soms droogshampoo, als ik bijvoorbeeld weet dat ik de volgende dag toch ga douchen omdat ik in de tuin bezig ga, wacht ik nog een dagje met douchen. Of als mijn haar heel glad is en ik het wat ruwer wil hebben.
Opzich werkt het prima, maar aan het eind van de dag voelt mijn haar vies en vettig aan.
Hoe kan dit? Droogshampoo is toch bedoeld om vet/talg te binden? Werkt het dan niet?

(Ik heb erg lang haar en mijn hele haar gaat er vies van voelen, niet alleen het deel waar ik normaal vet haar heb: de eerste paar cm's van mijn hoofdhuid)

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2K

Het beste antwoord

Ik heb dit ook wel eens maar dan alleen bij bepaalde merken. Mijn haar voelt vies en vettig aan door de droogshampoo van de Kruidvat, en ook die van Andrelon maakt mijn haar wat vies en vettig. Probeer eens de droogshampoo van Batiste. Ze zijn wat prijziger dan de andere merken (rond de 5 euro) maar dit is naar mijn mening wel de beste droogshampoo die er is.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ok. Niet helemaal een antwoord op m'n vraag maar wel duidelijk.
Dank!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord, ik heb nog niet helemaal antwoord op het 'waarom', maar ik vind je antwoord beter dan het andere antwoord - een alternatief aangeven in talkpoeder is niet helemaal wat ik zocht, ik weet wel hoe droogshampoo werkt ;) Overigens is het minnetje (uiteraard) niet van mij.

Andere antwoorden (1)

Door een vriendin kwam ik achter het bestaan van "droogshampoo", wat een uitkomst! Als je even geen of niet genoeg tijd had om je haar te wassen: droogshampoo...

Totdat ik niet zoveel geld meer had en de droogshampoo voor mij een beetje duur werd [alles is duur als je geen geld hebt!]. Toen heb ik een keertje talkpoeder gebruikt... het werkte en is veel goedkoper. Bovendien zou dit het antwoord op jouw vraag kunnen zijn, het is geen droogshampoo...

Wat ook kan, is dat je misschien te weinig gebruikt en is je haar daarom aan het eind van de dag weer vet. Probeer eens om iets meer te gebruiken en bij lang haar niet alleen dicht bij de schedel, maar over de hele lengte van je haar. Genoeg erop 'strooien' en goed met een handdoek verspreiden/in masseren, daarna borstelen/kammen en dan moet het er goed uitzien.

Antwoord

Misschien gebruik je te weinig, dus meer over de hele lengte van je haar gebruiken en het in masseren met een handdoek.
Ook kan het zijn dat je een beter resultaat hebt met talkpoeder [van Uni Cura of nog beter 't Kruidvat] met of zonder menthol er in, gewoon uit proberen.

Succes!